Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Service Recovery hos restaurangbranschen genom hantering av eWOM : En kvalitativ studie om hur restaurangbranschen kan återhämta sig från negativ eWOM med hjälp av Service Recovery
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Restaurangbranschen är en lovande affärsverksamhet då mat är ett av de primära behoven för alla människor. Restauranger arbetar i en fysisk miljö med en stor mängd personlig interaktion med kunderna, vilket innebär att fel, misstag och misslyckanden inte kan undvikas. LÄS MER
2. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER
3. The effect of Instagram influencers' messages on millennials' purchase intentions and factors that influence these effects : A qualitative study on the impact of attitude, social norms, behavior control, trust and risk on purchase intention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Purpose : The purpose of this research is to explore the effects of instagram influencers' on millennials' purchase intentions. The aim is to examine how the independent determinants of intentions (attitude, subjective norms, perceived behavioral control) and psychological positive and negative triggers (trust respective perceived risk) influence these effects. LÄS MER
4. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER
5. Kritik mot modeföretag : En studie om hur negativ kritik på sociala medier påverkar konsumenters inställning till modeföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sociala mediers framskridande har förändrat hur vi ser på världen och hur samhället ser ut. I samband med att användningen av sociala medier har ökat har även kritiken riktad mot modeföretag ökat. LÄS MER