Sökning: "Negativ kampanj"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Negativ kampanj.

  1. 1. Stöd eller straff? : Unga vuxnas kunskap om och attityd till socialtjänsten i Umeå kommun.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Lovisa Hägglund; Egon Rosqvist; [2023]
    Nyckelord :Attityd; Gymnasieelever; Kunskap; Socialtjänsten; Unga vuxna;

    Sammanfattning : Sammanfattning För att ungdomar ska agera hjälpsökande har forskning visat att kunskap om samt attityd och tillit till tillgängliga stödfunktioner är viktiga aspekter. Därför är syftet i denna studie att undersöka hur den självskattade kunskapen om och attityden till socialtjänsten ser ut bland unga vuxna på gymnasiet. LÄS MER

  2. 2. Jakten på politiskt engagemang: En kvantitativ innehållsstudie om hur politiska partier skapar engagemang på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alexandra Gummesson; Filip Ramdén; [2022]
    Nyckelord :strategic communication; political communication; engagement; Instagram; political communication on social media; negative campaigning; emotional campaigning; simplification; quantitative content analysis; party communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Engagemang på sociala medier inom politisk kommunikation är ett aktuellt forskningsområde för strategisk kommunikation. I det digitala samhället finns det starka incitament för partier att skapa ett högt engagemang på sociala medier för att nå ut med sina politiska budskap. LÄS MER

  3. 3. “Det känns lite som tomma ord” : en kvalitativ intervjustudie om tolkning av budskap i Victoria´s Secrets inkluderande arbete

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Alice Nihleen; Alexander Ståhle Koppang; [2020]
    Nyckelord :Victoria´s Secret; Stuart Hall; representation; budskap; tolkning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Arbetet ämnar att undersöka hur det kritiserade företaget Victoria’s Secrets försök att bli mer inkluderande tas emot och tolkas. Mer specifikt utgörs arbetet av en studie över hur en kampanj Victoria’s Secret gjorde 2019, med syfte att porträttera företaget som mer inkluderande, tas emot och tolkas. LÄS MER

  4. 4. Förväntar sig konsumenter att handla på realisation och kampanj? : En kvantitativ studie av konsumenters förväntningar på pris i en era av e-handel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Regina Nilsson; Axel Wängberg; [2017]
    Nyckelord :förväntningar; e-handel; köpbeslutsprocessen; realisationer; kampanjer; klädbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : I dagens läge råder det hög konkurrens i klädbranschen och det är svårt att planera kollektioner då vädret har varit svårt att förutspå. En bidragande orsak till den höga konkurrensen i branschen är internethandelns framväxt. År för år växer internethandeln och kläder är en av de största varugrupperna. LÄS MER

  5. 5. Electrifying transportation with e-bikes – A Travel Awareness campaign plan

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Lyonel Aguilar; [2015]
    Nyckelord :E-bike; Electric bicycle; Travel Awareness; Mobility Management; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The current and future problems and increasing consequences that this world has today in the light of climate change; is a hot topic in many countries, including Sweden. The solutions to fight this problem have to be found in many different areas. LÄS MER