Sökning: "Negative Campaigning"
Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden Negative Campaigning.
6. What triggers negativity in candidates´campaigns? Examining the importance of personal characteristics, the role of the media, and the election context.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Research in negative campaigning is growing throughout the years, however, the focus by researchers has been put into negativity’s effects. The present study seeks to address the research void detected in the negative campaigning’s drivers. LÄS MER
7. Influencers Politiska Marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om alternativa aktörer i politisk marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Inför riksdagsvalet 2018 syntes en ny aktör inom fältet för politisk marknadsföring; influencern. Denna studie är skriven i syfte att granska vilka strategier som används då influencers försöker påverka människor politiskt. LÄS MER
8. Political branding through Facebook : - A study of party branding during the Swedish general elections 2018
Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : There have not been many studies of political branding of parties on Facebook yet. The case of political branding on Facebook in the Swedish general elections of 2018 were studied in this thesis, and all eight parties in parliament were included. LÄS MER
9. Negative Campaigning, en retorisk strategi? : En kvalitativ textanalys av samtliga riksdagspartiers valaffischer i rikdsagsvalet 2018
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
10. "Negative campaigning" i svenska valrörelser : En analys av svenska partiers användning av ”negative campaigning” under valåren 2014 och 2018
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur kontextuella faktorer påverkar politiska aktörers användning av ”negative campaigning”. Det görs genom att studera hur mycket svenska partier använde sig av strategin under valåren 2014 och 2018 samt hur användningen tog sig till uttryck. LÄS MER