Sökning: "Negative eWOM"

Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade orden Negative eWOM.

  1. 16. En effektivare hantering av negativ eWOM : En kvalitativ studie om de effektivaste faktorerna inom service recovery som företag tillämpar vid hantering av negativ eWOM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Asho Abdi Hassan; Sagal Amin; [2021]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; Negative electronic word of mouth; Service recovery; eWOM; Elektronisk word of mouth; Negativ elektronisk word of mouth; Service recovery; eWOM;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of the study is to gain an understanding of the most effective factors in service recovery that companies apply when managing negative eWOM.  Method: With the help of a qualitative cross-sectional study based on a deductive research approach, five semi-structured interviews were conducted with marketing managers. LÄS MER

  2. 17. Managing negative eWOM in the retail industry : A qualitative study of proactive and reactive strategies

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Landgren; Martina Lidberg; [2021]
    Nyckelord :eWOM; managing negative eWOM; proactive strategies; reactive strategies;

    Sammanfattning : In the fast pace of the development of the Internet and the increased use of it more and more people use interactive platforms to connect with each other. The increased opportunity and ability to share content with people around the globe has led to the emergence of eWOM. LÄS MER

  3. 18. Har eWOM en påverkan på din semester? : En kvalitativ studie om hur negativa recensioner influerar konsumentens köpbeslutsprocess vid bokning av hotellboende online.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stefan Christoffer Gündüz; Assane Moukhsine Ndiaye; [2021]
    Nyckelord :Buyer-decision- model; word- of- mouth; electronic word of mouth; negative- word- of- mouth; credibility; Köpbeslutsmodellen; word- of- mouth; elektronisk- word -of- mouth; negativ- word- of- mouth; trovärdighet;

    Sammanfattning : I samband med den växande teknologiska utvecklingen har spridningen av internetbaserade recensioner, även kallat electronic-word-of-mouth (eWOM), fått en allt större betydelse för konsumenterna inför ett köpbeslut. Turismbranschen är ett exempel på en bransch där allt fler människor använder online recensioner vid val av hotell online. LÄS MER

  4. 19. The Impact of Negative ewom on Brand Loyalty : A qualitative study in the context of social media

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Therese Melander; Filip Dyrelöv; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Social media is a modern commodity, almost half of the world's population are connected to it in some capacity. As a result of the accessibility and the reach social media have, many brands have also established their presence there. LÄS MER

  5. 20. Företags hantering av negtiv elektronisk Word of Mouth : (för högengagemangsprodukter)

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Nina Khosropour; Duaa Adawi; [2020]
    Nyckelord :Word of mouth; electronic word of mouth; negative electronic word of mouth; high engagement product; digital marketing; Word of mouth; elektronisk word of mouth; negativ elektronisk word of mouth; högengagemangsprodukter; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Word of mouth is one of the most effective marketing techniques and have been for a long time. Studies have shown a difference in the effect of positive and negative electronic Word of mouth on consumers, the negative electronic Word of mouth have a greater impact on consumers. LÄS MER