Sökning: "Negative eWOM"
Visar resultat 21 - 25 av 46 uppsatser innehållade orden Negative eWOM.
21. Application of sentiment analysis for information overload detection in an Ecommerce competitive environment
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : This master thesis is focusing on the information overload in digital marketing and using the method of sentiment analysis to detect if the issue occurs or not. A model and method of different sentiments (positive and negative) were organized, and evaluated based on the statistical and prominent findings of the emotional value in the customer satisfaction in online reviews. LÄS MER
22. Effekten av negativ elektronisk ”word of mouth” på konsumenters attityder och köpintentioner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study examines the effect of electronic Word-of-Mouth (eWOM) on consumers’ purchasing decision process, more specifically: How does consumer attitudes and purchasing intent toward companies and their products affected by negative eWOM on social media. The study is based on three-component model of attitudes which identifies attitude as the awareness, assessment and readiness to act. LÄS MER
23. Managerial response to eWOM posted by consumers from different cultures : A case study of the hotel industry in northern Sweden
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Word of Mouth (WOM) is an ancient concept that has been around since the uprising of markets. However, due to the increased internet usage a new form of WOM has emerged called Electronic Word of Mouth (eWOM). The concept of eWOM takes form when consumers communicate with each other or a company online. LÄS MER
24. A Bad Case of Electronic-Word-of-Mouth : A Bachelor Thesis on Negative EWOM and its Effects on Consumer Purchase Intentions and Brand Attitude
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Background: The expansion of the World Wide Web has presented new challenges for managers. One of these challenges is the shift in power that favors consumers through the uprising of electronic word of mouth (eWOM). LÄS MER
25. Från eWOM till köpintention : En studie om hur valens och argumentkvalitet i en recension påverkar konsumentens köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Från eWOM till köpintention – En studie om hur valens och argumentkvalitet i en recension påverkar konsumentens köpintention Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Tobias Fält & Viktor Hamwi Handledare: Jonas Kågström Datum: 2019 - januari Syfte: Syftet är att analysera vilken roll valens och argumentkvalitet i en restaurangs onlinerecensioner har för påverkan på konsumentens köpintention. Metod: Studien använder sig av en kvantitativ forskningsmetod med en webbaserad enkätundersökning som grund för det insamlade materialet. LÄS MER