Sökning: "Negative eWOM"
Visar resultat 6 - 10 av 46 uppsatser innehållade orden Negative eWOM.
6. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER
7. Elektronisk word of mouth : En kvalitativ studie om minskade returer vid onlineköp
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate and identify which factors using eWOM contribute to reduced returns in the purchase decision process. Theory: The study is based on theories that contain the purchase decision process, electronic word of mouth (eWOM), social media, positive and negative eWOM and the website´scredibility. LÄS MER
8. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER
9. To Forgive But Never Forget : A qualitative study of why customers choose to return to companies within the fast fashion industry they have previously boycotted due to a scandal
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : With the growing role of social media in society today, a more accessible dissemination of information between customers through eWOM is also growing. Especially the negative eWOM can have a huge impact on customers and get devastating results. LÄS MER
10. Kritik mot modeföretag : En studie om hur negativ kritik på sociala medier påverkar konsumenters inställning till modeföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sociala mediers framskridande har förändrat hur vi ser på världen och hur samhället ser ut. I samband med att användningen av sociala medier har ökat har även kritiken riktad mot modeföretag ökat. LÄS MER