Sökning: "Negative publicity"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden Negative publicity.

  1. 1. FÖR ÖPPEN RIDÅ : OM KAMEROR FÖR UTSÄNDNING FRÅN RÄTTSSALEN

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Linnéa Freudenthal; [2023]
    Nyckelord :Kameror i rättssal; kameror; Johnny depp; Amber Heard; Heard; Depp; tv-sändning;

    Sammanfattning : När den direktsända förtalsrättegången mellan Amber Heard och Johnny Depp tog världen med storm var det till stor del tack vare att den hade godkänts för att filmas med hjälp av kameror för utsändning från rättssalen. Intresset för rättegången ökade i takt med att den fortskred. LÄS MER

  2. 2. Upphovsrättens paradigmskifte i eran av den fjärde industriella revolutionen - En studie om metamorfos av upphovsmannarättens föremål och personlig integritet i ljuset av deepfakes

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Emilia Ahnborg; [2023]
    Nyckelord :förmögenhetsrätt; EU-rätt; immaterialrätt; upphovsrätt; personlig integritet; deepfakes; artificiell intelligens; musikindustrin; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In today's era, the fourth industrial revolution, we are facing a new technological reality. AI technology’s ability to, almost identically, simulate the voices of existing individuals in AI-generated works raises fundamental copyright issues about what should truly be protected by copyright. LÄS MER

  3. 3. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anna Odin; Ema Feratovic; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Crisis management; Press release; PR; Brand Equity; e- WOM; Brand reputation; Brand trust; Scandal; Varumärke; Kundlojalitet; Krishantering; Kriskommunikation; Pressmeddelande; PR; Varumärkeskapital; e-WOM; Företagsrykte; Varumärkesförtroende; Företagskris;

    Sammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER

  4. 4. All publicitet är bra publicitet, eller? : En kvalitativ studie om hur företagsimage påverkas av negativ publicering

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Dennis Mikkelsen; Sabina Andersson; Tobias Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Image; CSR; Lojalitet;

    Sammanfattning : Date: 2022-01-12 Level: Bachelor thesis in Business administration, 15 cr Academy: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Sabina Andersson, Tobias Gustafsson, Dennis Mikkelsen Title: All publicity is good publicity, right? - A qualitative study of how corporate image is affected by negative publicity. Tutor: Ulf Andersson Keywords: Brand image, corporate identity, negative publicity, loyalty. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsrapport - En fråga om legitimitet? : En studie om hur företag inom modebranschen reparerar sin legitimitet genom att tillämpa legitimitetsstrategier i sin hållbarhetsrapport

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Najma Ali; Imanuella Mourad; [2022]
    Nyckelord :Sustainability report; sustainability reporting; legitimacy; legitimacy strategies; negative publicity; fashion industry; Hållbarhetsrapport; hållbarhetsredovisning; legitimitet; legitimitetsstrategier; negativ publicitet; modebranschen;

    Sammanfattning : The fashion industry is one of the most criticized industries when it comes to their sustainability performance, where consumers have very high demands and expectations. This study aims to investigate how Swedish companies in the fashion industry use legitimacy strategies in their sustainability reports to repair their legitimacy after receiving negative publicity in the media. LÄS MER