Sökning: "Nespresso"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Nespresso.
1. Changing brand perceptions: Nespresso’s efforts to be perceived as a sustainable coffee brand
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to analyse the misalignment between brand vision and brand image. Particular emphasis is placed upon the role of customers’ perceptions when it comes to shaping the brand image. LÄS MER
2. Vägen till hållbart värdeskapande : En kvalitativ studie om hållbara strategier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskning visar att samhället måste börja ta ansvar för hållbarheten om den värld vi känner till ska kunna bestå långsiktigt. Historiskt sett har företagen klandrats för att tära på naturen och samhällets resurser, men inom ekonomisk forskning har det växt fram tankar om hur hållbart värdeskapande kan bidra till både lönsamhet och en mer långsiktigt hållbar framtid. LÄS MER
3. Case Competitions as a Tool to Build Brands and Reputation
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Aim: We aim to broaden the view and the understanding of what a case competition is and how it can be used beyond its use as an educational method of teaching and learning. More specifically, the purpose is to explore the phenomenon of case competitions as a branding tool from a strategic brand management perspective. LÄS MER
4. Sustainability-centered business model innovation:Learning from and insights into how sustainability has affected the business models of Nespresso and Starbucks.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : ABSTRACT Title: Sustainability-centred business model innovation: Learnings from and insights into how sustainability has affected the business models of Nespresso and Starbucks. Seminar Date: 31st May 2017. Course: BUSN09: Degree Project in Strategic Management. LÄS MER
5. Hur de anställda som varumärkesbärare kan lyfta en hel organisation – En studie om Nespresso i Malmö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens samhälle blir det allt viktigare för företag att differentiera sig från konkurrenter på marknaden. Inom servicebranschen innebär det en fördel om företagets medarbetare känner att de har en positiv anknytning till varumärket. LÄS MER