Sökning: "Nespresso"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Nespresso.

  1. 1. Changing brand perceptions: Nespresso’s efforts to be perceived as a sustainable coffee brand

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Florian Felder; Hanna Nyremo; Linda Strålman; Anna Widerberg; [2020]
    Nyckelord :Brand perception; brand image; brand vision; communication; cognitive psychology; sustainability; Nespresso.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to analyse the misalignment between brand vision and brand image. Particular emphasis is placed upon the role of customers’ perceptions when it comes to shaping the brand image. LÄS MER

  2. 2. Vägen till hållbart värdeskapande : En kvalitativ studie om hållbara strategier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Pettersson; Albin Nordmark; [2019]
    Nyckelord :Hållbart värdeskapande; Livsmedelsindustrin; CSR; CSV; Delat värde; Värdekedjor;

    Sammanfattning : Forskning visar att samhället måste börja ta ansvar för hållbarheten om den värld vi känner till ska kunna bestå långsiktigt. Historiskt sett har företagen klandrats för att tära på naturen och samhällets resurser, men inom ekonomisk forskning har det växt fram tankar om hur hållbart värdeskapande kan bidra till både lönsamhet och en mer långsiktigt hållbar framtid. LÄS MER

  3. 3. Case Competitions as a Tool to Build Brands and Reputation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Judith Armenteras; Iris Politiek; [2018]
    Nyckelord :Corporate Case Competitions; strategic brand management; case competitions; brand reputation; internal branding; employer branding.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Aim: We aim to broaden the view and the understanding of what a case competition is and how it can be used beyond its use as an educational method of teaching and learning. More specifically, the purpose is to explore the phenomenon of case competitions as a branding tool from a strategic brand management perspective. LÄS MER

  4. 4. Sustainability-centered business model innovation:Learning from and insights into how sustainability has affected the business models of Nespresso and Starbucks.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pamela Nambalirwa Kawuma; Hernan Marcovecchio; [2017]
    Nyckelord :Innovation; Business Model; Sustainability; Nespresso; Starbucks.; Business and Economics;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Sustainability-centred business model innovation: Learnings from and insights into how sustainability has affected the business models of Nespresso and Starbucks. Seminar Date: 31st May 2017. Course: BUSN09: Degree Project in Strategic Management. LÄS MER

  5. 5. Hur de anställda som varumärkesbärare kan lyfta en hel organisation – En studie om Nespresso i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Max Määttä; Linn Hansson; [2013]
    Nyckelord :Internal branding; Employee branding; Living the brand; Identification; Internt varumärkesarbete; Medarbetarvarumärket; Leva varumärket; Identifikation; Nespresso; Nestlé; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir det allt viktigare för företag att differentiera sig från konkurrenter på marknaden. Inom servicebranschen innebär det en fördel om företagets medarbetare känner att de har en positiv anknytning till varumärket. LÄS MER