Sökning: "Net Promoter Score"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Net Promoter Score.
1. Contextualizing Customer Feedback: A Research-through-Design Approach - Alternative Approaches and Dialogical Engagement in Survey Design
Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktionSammanfattning : Providing context behind customer feedback remains a challenge for company’s who rely on approaching Customer Experience (CX) through standardized Customer Satisfaction (CS) metrics like Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction Score (CSAT), and Customer Effort Score (CES). Practical guidelines for monitoring CS throughout the customer journey are limited, creating a gap in academic research. LÄS MER
2. Sprudlande ambassadöreller nitisk kritiker : En studie hur rekryteringsprocessen kan användas för att utveckla en organisation i offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Sammanfattning Kandidatuppsats i företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar, VT 2023 Författare: Alicia Ketabati Augustinsson och Ida Johansson Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren Titel: Sprudlande ambassadör eller nitisk kritiker - En studie hur rekryteringsprocessen kan användas för att utveckla en organisation i offentlig sektor Syfte Syftet med studien är att öka förståelsen för hur undersökning av kandidatupplevelsen kan ligga till grund för utveckling av rekryteringsarbete och employer brand i offentlig sektor. Syftet nås genom att samla in information om kandidaters upplevelse av rekryteringsprocessen i en kommun under en specifik tidsperiod. LÄS MER
3. Factors that affect team productivity and collaboration in a remote working environment
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Due to the COVID-19 pandemic, the working remote setup has become the norm for many employees worldwide, who have been struggling to adjust in the new ways of working and collaborating with their colleagues remotely. The recent remote setup swift has impacted their productivity and collaboration either positively or negatively. LÄS MER
4. Making Sense of the Net Promoter Score (NPS) - A study of NPS' relationship to Word of Mouth, attitudinal loyalty and customer satisfaction, and what drives these mindset metrics
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Since Fredrick F. Reichheld introduced the Net Promoter Score (NPS) in 2003, it has become one of the most favored customer mindset metrics (MSMs) within business practice. Often, it is claimed to be an indicator of customer loyalty, satisfaction, and Word of Mouth (WOM). LÄS MER
5. Mot tredje generationens läsplatta : En undersökning av läsplattans användarvänlighet och utvärdering av dess utvecklingspotential
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Denna studie undersöker digitala läsvanor och läsplattor, ur ett människa-datorinteraktions perspektiv, för att bidra med insikter kring digital läsning genom att identifiera problem och utvecklingsområden hos läsplattan. En enkätundersökning genomfördes, där 947 svar erhölls. LÄS MER