Sökning: "Neuromarketing"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Neuromarketing.
1. Customer Retention Through Trust In The Sharing Economy : A Case Study Through Hospitality Businesses
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstract Aim: To investigate the influence of trust in the sharing economy in general and customer retention in particular. Methodology: This study uses constructivist and interpretative philosophical underpinnings. With an inductive approach, a qualitative research strategy was conducted through semi-structured interviews. LÄS MER
2. Neuromarketing och etik: när passerar man gränsen? : En kvalitativ studie om uppfattningar och etiska dilemman kring tillämpningen av neuromarketing och dess påverkan utifrån ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Neuromarketing is a new field of research, a mix between neuroscience, marketing, and psychology. With the help of brain research, neuromarketing has succeeded in identifying feelings and reactions which have benefited companies and helped them to construct efficient marketing strategies. LÄS MER
3. The effect of positive arousal on memory retrieval of advertisements : A neuromarketing approach
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The objective of this neuromarketing study is to investigate the effect of positive emotional contexts in the recall of neutral stimuli. In the present fMRI experiment, 26 Russian participants of whom, 13 were women, and 13 were men, with an average age of 23. LÄS MER
4. Ohjärna neuromarketing : En kvantitativ studie om svenska kommunikatörers inställning till neuromarketing som innovation
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study investigates the extent to which Swedish communications professionals are prepared to use neuromarketing as a market research method. Neuromarketing applies technologies such as magnetic resonance imaging to study the brain's responses to marketing stimuli and is considered capable of obtaining ‘hidden information’ stored in individuals' brains, which traditional market research methods cannot provide. LÄS MER
5. Neuromarketing : En kvalitativ studie, där svenska marknadsföringsexperters förhållningssätt till neuromarketing behandlas.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : I ett samhälle där konsumenter översköljs av information, har marknadsförare tvingats hitta nya vägar att nå ut med sitt budskap. Marknadsförare måste förutom att tränga igenom ett massivt brus av reklam, söka djup förståelse kring konsumenters beteenden. LÄS MER