Sökning: "New Professionalism"
Visar resultat 1 - 5 av 131 uppsatser innehållade orden New Professionalism.
1. På spaning efter den professionalitet som flytt : En hermeneutisk intervjustudie om didaktiska utmaningar för ett religionsämne i förändring
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/ReligionsvetenskapSammanfattning : This study seeks to contribute to a deeper understanding of whether religion teachers, specifically teachers in Swedish year 7–9 and Gymnasium (Middle School and High School-equivalent), feel inhibited in their didactic development. In addition, this study seeks to provide an insight into how religion teachers define “teacher professionalism” on a theoretical level, as well as the attitude of religion teachers towards the implementation of new didactical methods and opportunities, exemplified by the concept of “wonder”. LÄS MER
2. Auditors´ path toward building their comfort in sustainability auditing : A qualitative study of how sustainability auditors´ comfort is created using the structure and professional judgment
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: There is an increased demand for professions in sustainability assurance due to the forthcoming directives of CSRD coming in 2024. Currently, there is a lack of knowledge of what a sustainability auditor does to build audit comfort and ensure audit quality in a sustainability report. LÄS MER
3. Gig:ens nya hybrida byggsten : En studie om hybrida arbetssätt som katalysator för gig-ekonomin inom mediebranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Förevarande studie syftar till att undersöka hur de hybrida arbetssätten som uppkommit till följd av pandemin har katalyserat gig-ekonomin inom mediebranschen. Undersökningen har med en deduktiv ansats grundat en hypotes baserat på tidigare forskning inom området. LÄS MER
4. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER
5. De fyra stora byråernas granskning i samband med nedskrivningsprövning av goodwill : Skillnader och likheter mellan byråerna och de institutionella faktorernas betydelse för byråmetodiken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Revisionsbranschen domineras av de fyra stora byråerna vilka tillsammans står för en majoritet av de utförda revisionstjänsterna. Då byråerna verkar under samma förutsättningar blir det relevant att undersöka om de svarar på omgivningen på ett likvärdigt sätt. LÄS MER