Sökning: "Newly arrived immigrants"
Visar resultat 1 - 5 av 109 uppsatser innehållade orden Newly arrived immigrants.
1. Is a combination of language and vocational training an effective labour market policy for immigrants? - a quantitative study of Swedish municipalities
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : In recent years, Swedish municipalities have introduced programs that combine Swedish language education with vocational training. However, due to the novelty and lack of an established framework, data and research on their effectiveness in improving immigrant labour market performance is limited. LÄS MER
2. Assessing The Relationship Between Social Networks And Integration In The Labour Market In Sweden: A Case Study Of Somali And Bosnian Second-Generation Immigrants In Växjö
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : The integration of immigrants has been a significant area of research, focusing on aspects such as employment, housing, and education for newly arrived community members. In recent years, scholarly attention has increasingly turned toward social networks and their influence on immigrant integration into the labor market of the host country. LÄS MER
3. Broar och sociala band : En intervjustudie om språkcaféers roll i invandrares sociala integration
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : This text sets out to shed light on certain aspects of immigrant integration in Sweden. Focus for this study was immigrants’ social integration, i.e., creating personal long-term connections with members of the host society. LÄS MER
4. Digitalisering inom SFI för nyanlända äldre kvinnor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Att använda digitala verktyg i språkutbildningen för nyanlända äldre kvinnor kan vara utmanande på grund av språkliga, kulturella och tekniska begränsningar. Denna studie syftar därför till att identifiera och undersöka vilka särskilda utmaningar som kan uppstå vid digital språkutbildning för SFI-elever. LÄS MER
5. Att främja nyanländas svenska språkutveckling : En kvalitativ studie av lärares strategier och utmaningar vid främjandet av nyanländas svenska språkutveckling.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att ta reda på vilka strategier lärare använder för att främja nyanlända elevers svenska språkutveckling i svenskundervisningen samt vilka utmaningar de möter på vägen. För att uppnå detta har empiriskt material samlats in och undersökts efter förslaget om ett kvalitativt förhållningssätt till semistrukturerade intervjuer av Bryman (2018). LÄS MER