Sökning: "Nicklas Håkansson"
Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade orden Nicklas Håkansson.
21. Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook. Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson. Handledare: Nicklas Håkansson. Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER
22. "Fet, ful och asocial .." : En diskursanalytisk studie om stereotypa konstruktioner och attribuerande av datorspelande individer
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Studien syftade till att skapa en förståelse för vilka stereotyper som datorspelare tillskriver sig själva och andra. Detta har synliggjorts genom att visa hur olika stereotyper ges uttryck samt hur datorspelare, genom språkanvändning, positionerar sig själva och andra i relation till dessa stereotyper. LÄS MER
23. Utvecklingen av politisk kommunikation på Twitter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Utvecklingen av politisk kommunikation på Twitter Författare: Viktoria Hansson och Ellen Karlsson Uppdragsgivare: JMG Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet. Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Nicklas Håkansson Sidantal: 44, inklusive bilagor. LÄS MER
24. Hundra år av svenska valaffischer Ett kulturarv som rymmer dramatik, klasskamp, ideologiska motsättningar, propaganda, smutskastning, humor och en unik bildskatt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Hundra år av svenska valaffischer: Ett kulturarv som rymmer dramatik, klasskamp, ideologiska motsättningar, propaganda, smutskastning, humor och en unik bildskatt Författare Tina Hildebrand Kurs Examinationsarbete i Medie- och ommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin Höstterminen 2013 Handledare Nicklas Håkansson Sidantal 44 inklusive bilaga Syfte Syftet med denna studie är att belysa förändringar i hur partierna har använt valaffischer för att locka väljare under det senaste seklet. Metod Kvantitativ innehållsanalys Material En databas med 1 410 svenska valaffischer från åren 1911-2010 Huvudresultat Studien visar att andelen ideologiska budskap minskar och att andelen sakfrågor ökar över tid. LÄS MER
25. I fädrens spår för framtids valsegrar - En kvalitativ studie om valaffischeringens roll i den lokala valkampanjen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: I fädrens spår för framtids valsegrar - En kvalitativ studie om valaffischeringens roll i den lokala valkampanjen Författare: Daniel Hermansson & Albin Nordin Handledare: Nicklas Håkansson Uppdragsgivare: Göteborgs universitet Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Institution: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG Sidantal: 47 (inklusive abstract, referenslista och bilagor) Antal ord: 17346 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur svenska partiers kommunala valledare ser på valaffischens roll i en alltmer professionaliserad och medialiserad politisk kommunikation. Metod: Den kvalitativa samtalsintervjun Material: Studien bygger på sex samtalsintervjuer med valledare i två kommuner. LÄS MER