Sökning: "Nicklas Håkansson"

Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade orden Nicklas Håkansson.

  1. 21. Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jakob Säw; Kristin Claréus Wästlund; Klara Schåltz Bodinson; [2015-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; Politisk kommunikation; Public relations; Relation; Relationsarbete; Interaktion;

    Sammanfattning : Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook. Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson. Handledare: Nicklas Håkansson. Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  2. 22. "Fet, ful och asocial .." : En diskursanalytisk studie om stereotypa konstruktioner och attribuerande av datorspelande individer

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Jesper Wetterhus Ravinale; Nicklas Håkansson; [2015]
    Nyckelord :stereotyp; internet; datorspelare; socialkonstruktionism; diskursanalys; subjektsposition; tolkningsrepertoar;

    Sammanfattning : Studien syftade till att skapa en förståelse för vilka stereotyper som datorspelare tillskriver sig själva och andra. Detta har synliggjorts genom att visa hur olika stereotyper ges uttryck samt hur datorspelare, genom språkanvändning, positionerar sig själva och andra i relation till dessa stereotyper. LÄS MER

  3. 23. Utvecklingen av politisk kommunikation på Twitter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Viktoria Hansson; Ellen Karlsson; [2014-08-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Utvecklingen av politisk kommunikation på Twitter Författare: Viktoria Hansson och Ellen Karlsson Uppdragsgivare: JMG Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet. Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Nicklas Håkansson Sidantal: 44, inklusive bilagor. LÄS MER

  4. 24. Hundra år av svenska valaffischer Ett kulturarv som rymmer dramatik, klasskamp, ideologiska motsättningar, propaganda, smutskastning, humor och en unik bildskatt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tina Hildebrand; [2014-03-04]
    Nyckelord :election posters; pathos; logos; ethos; valretorik; väljarbeteende; opinionsbildning; professionalisering; politikens; väljarbas; valets påverkansfaktorer; socialism; liberalism; koservatism; konservatism; ideologi; valaffisch;

    Sammanfattning : Titel Hundra år av svenska valaffischer: Ett kulturarv som rymmer dramatik, klasskamp, ideologiska motsättningar, propaganda, smutskastning, humor och en unik bildskatt Författare Tina Hildebrand Kurs Examinationsarbete i Medie- och ommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin Höstterminen 2013 Handledare Nicklas Håkansson Sidantal 44 inklusive bilaga Syfte Syftet med denna studie är att belysa förändringar i hur partierna har använt valaffischer för att locka väljare under det senaste seklet. Metod Kvantitativ innehållsanalys Material En databas med 1 410 svenska valaffischer från åren 1911-2010 Huvudresultat Studien visar att andelen ideologiska budskap minskar och att andelen sakfrågor ökar över tid. LÄS MER

  5. 25. I fädrens spår för framtids valsegrar - En kvalitativ studie om valaffischeringens roll i den lokala valkampanjen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Daniel Hermansson; Albin Nordin; [2014-02-13]
    Nyckelord :election posters; politisk mobilisering; politisk kommunikation; politisk professionalisering; medialisering; valkampanj; Valaffischering;

    Sammanfattning : Titel: I fädrens spår för framtids valsegrar - En kvalitativ studie om valaffischeringens roll i den lokala valkampanjen Författare: Daniel Hermansson & Albin Nordin Handledare: Nicklas Håkansson Uppdragsgivare: Göteborgs universitet Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Institution: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG Sidantal: 47 (inklusive abstract, referenslista och bilagor) Antal ord: 17346 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur svenska partiers kommunala valledare ser på valaffischens roll i en alltmer professionaliserad och medialiserad politisk kommunikation. Metod: Den kvalitativa samtalsintervjun Material: Studien bygger på sex samtalsintervjuer med valledare i två kommuner. LÄS MER