Sökning: "Nicklas Lång"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Nicklas Lång.
1. Konsten att motivera genom mätning
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problembeskrivning: Prestationsmätningars användning på arbetsplatsen har utvecklats under en lång tid och är idag ett givet styrningsverktyg i de flesta organisationer. Tidigare forskning visar att verktyget kan användas till olika syften och vara utformad på olika sätt. LÄS MER
2. Att förmedla det avlägsna : En studie om lärares och elevers syn på historieförmedlande film
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Tillgången och användandet av filmer på elevers fritid och i skolan ökar. Under lång tid har påkostade hollywoodfilmatiseringar av historiska händelser hänfört tittare och på senare år har även undervisningsfilmer blivit alltmer påkostade och tilltalande. LÄS MER
3. Den dubbla bördan : Om hur personer sjukskrivna för utmattningssyndrom upplevt kontakten med Försäkringskassan
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Den psykiska ohälsan ökar i samhället och så även sjukskrivningar med anledning av detta. För den som drabbats av utmattningssyndrom väntar oftast en lång rehabilitering, där kontakt med olika instanser förekommer. LÄS MER
4. STHLM Fishmarket : Fiskmarknad på Skeppsbron
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Detta kandidatarbete har sin placering på Skeppsbron/Skeppsbrokajen i centrala Stockholm. Inriktningen jag valde var att rita ett förslag för en fiskmarknad som skulle placeras på denna plats. Mitt arbete har fått inspireras av Sveriges största och mest kända fiskmarknad, Feskekörkan, i Göteborg. LÄS MER
5. Naturlig Skönhet : En studie om hur naturen används i reklam för skönhetsprodukter.
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet i denna uppsats att studera varför naturen och naturligheten används så ofta i reklam för skönhetsprodukter, vilken logik detta bygger på och vilka från naturen tillskrivna egenskaper som eftersträvas. För att svara på detta använder jag en retorisk bildanalys av reklambilder från ett hälsomagasin, och vars analysresultat jag sedan diskuterar genom teoretiska perspektiv som naturideologiska tolkningar och naturens symboliska värden. LÄS MER