Sökning: "Niclas Gustafsson"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Niclas Gustafsson.
1. IDEOLOGI PÅ 140 TECKEN En analys av populism och ideologi på den sociala medieplattformen Twitter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT/2016 Handledare: Niclas Håkansson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 50 Antal ord: 13 649 Nyckelord: Twitter, populism, ideologi, Sverigedemokraterna, sociala medier Syfte: Studien syftar till att undersöka hur det är möjligt att kommunicera ett så komplext ämne som ideologi genom Twitter, vars speciella förutsättningar ställer krav på en kort och koncis kommunikation. Teori: Uppdelad i två avsnitt, ett om ideologi, populism och högerpopulism och ett om politisk kommunikation på sociala medier. LÄS MER
2. Underleverantörers verksamhetsstyrning -En fallstudie om Management Control Systems
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
3. Är papperstextil vår framtid? : en komparativ studie om miljöpåverkan av textila cellulosabaserade material
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Textilindustrin står inför en förändring där innovativa material måste ersätta de konventionella material som finns på marknaden på grund av dess negativa inverkan på miljön. Det är av stor vikt att miljöaspekterna vägs in utan kompromisser med materialets kvalitet för textilprodukter med en lång livscykel. LÄS MER
4. Fredens ö i krigets hav : En pressundersökning av Växjö tidningars ledare om andra världskrigets konflikter i Norden
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : ABSTRACT Gustafsson, J. & Söderqvist, N., “’The Island of Peace in the Sea of War’ A newspaper study of Växjö city’s newspaper editorials regarding the conflicts of the Second World War in the Nordic countries”, Linnaeus University. LÄS MER
5. Consumers' Attitudes Toward Printed Green Advertising : A study of attitudes among Swedish consumers
Magister-uppsats, IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Introduction With the increased interest and awareness toward environmental issues among Swedish consumers, their demands on what constitutes value in advertisements have also changed. Advertising-in-general is often regarded as a rather unwelcomed intrusion and a source of irritation by consumers and a common reason is that many advertisers have overdramatized or even spread false claims about products, causing great skepticism among consumers. LÄS MER