Sökning: "Niclas Wallin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Niclas Wallin.

  1. 1. Faktorer som påverkar patienters nattsömn på sjukhus : En litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - grundnivå

    Författare :Rebecka Mårtensson; Niclas Wallin; [2020]
    Nyckelord :Hospital stay; literature overview; nursing care; patients; sleep quality; Sjukhusvistelse; litteraturöversikt; omvårdnad; patienter; sömnkvalitet;

    Sammanfattning : Background: Sleep is one of mankind's basic needs and important for the experience of health, as well as essential for the patient's ability to recover. Lack of sleep has a negative effect on the ability to recover from the consequences of illness. Patients states that they have a negative quality of sleep during hospital stay. LÄS MER

  2. 2. The role of tourism on labour market integration in Sweden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Nationalekonomi

    Författare :Håkan Wallin; Niclas Andersson; [2018]
    Nyckelord :Tourism; Unemployment; Immigration; Regional Economics;

    Sammanfattning : Labour market integration is an important subject. The purpose of this study is to examine the relationship between tourism-specialization and labour market integration and the influence from regional differences. This paper is the first to especially focus on the factor tourism-specializations relationship with labour market integration. LÄS MER

  3. 3. Kunden som marknadsförare - en ny modell

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Wallin; Niclas Wejrot; Alexandra Wahlqvist; [2008]
    Nyckelord :traditionell marknadsföring; marknadskommunikation; medier; word-of-mouth; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Kunden som marknadsförare: en ny modell Ämne/Kurs: Magisteruppsats, FEKP01, 15 ECT Seminariedatum: 2008-01-24 Författare: Alexandra Wahlqvist, Caroline Wallin och Niclas Wejrot Handledare: Gösta Wijk Nyckelord: traditionell marknadsföring, marknadskommunikation, medier, word-of-mouth Syfte: Givet de nya teknologiska utvecklingarna i media ämnar vi undersöka hur marknadsföring och marknadskommunikation har förändrats. Vi åsyftar att utveckla begrepp/modeller som gör det möjligt att bättre förstå fenomenet kunden som marknadsförare samt att relatera detta till traditionella marknadsföringsteorier. LÄS MER