Sökning: "Nicolas Leon Uriarte"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Nicolas Leon Uriarte.

  1. 1. Striving for innovation; working in CFT - a case study of Audi

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicolas Leon Uriarte; Nicolas Leon Uriarte; Charlotte Karlstrand; Lisa Berndtsson; [2008]
    Nyckelord :Resource Based View; Intellectual Capital; Cross Functional Teams; Innovation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study and determine how working in cross functional teams can generate value in an effort to facilitate innovation. An inductive scientific perspective is chosen as the research approach. LÄS MER

  2. 2. Information System Effects on Organizations Balanced Scorecard work

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Nicolas Leon Uriarte; Olof Johansson; [2008]
    Nyckelord :Balanced Scorecard; Software; Executive Strategy Manager; DSS; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Background: It has long been argued that decision support systems are used to simplify and support businesses. The creators of the Balanced Scorecard, Kaplan and Norton, have developed their own software application to facilitate and create a support to organizational strategy work. LÄS MER

  3. 3. Leva på systemet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Magnusson; Nicolas Leon Uriarte; David Gustafsson; [2007]
    Nyckelord :Key Success Factors; Kompetensprofil; Ölimport; Systembolaget; Avreglering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi vill med denna uppsats förklara hur små aktörer i en starkt reglerad marknad skapar konkurrensfördelar och om dessa är konkurrenskraftiga i en avreglerad marknad. Vi kommer fram till att mindre aktörer i en reglerad alkoholmarknad skapar sina konkurrensfördelar genom att effektivt sammanföra sina starka resurser, i form av know how om produkten och ett kvalitativt nätverk. LÄS MER