Sökning: "Nicole Muñoz"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Nicole Muñoz.

  1. 1. En enkät- och intervjuundersökning om lärares tankar och arbetssätt kring svenskläxor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Cathrine Lovén; Nicole Muñoz; [2019]
    Nyckelord :homework; Behaviorism; konstruktivism; läxor i svenskundervisningen; läxor i styrdokumenten; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Läxor är något som är omdiskuteratinom skolvärlden, det både finns de som är för och de som är emot användandet av läxor. Vi har gjort en kvantitativ enkätundersökning och fyra kvalitativa intervjuer vars syfte var att studera och jämföra hur lärarnas syn på läxor såg ut inom svenskämnet i årskurs 4–6 och hur de använde sig av detta i svenskundervisningen. LÄS MER

  2. 2. En enkät- och intervjuundersökning om lärares tankar och arbetssätt kring svenskläxor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Cathrine Lovén; Nicole Muñoz; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Läxor är något som är omdiskuterat inom skolvärlden, det både finns de som är för och de som är emot användandet av läxor. Vi har gjort en kvantitativ enkätundersökning och fyra kvalitativa intervjuer vars syfte var att studera och jämföra hur lärarnas syn på läxor såg ut inom svenskämnet i årskurs 4–6 och hur de använde sig av detta i svenskundervisningen. LÄS MER

  3. 3. "Läs högt för barnen!” : En kvalitativ studie om fyra lärares tankar och arbetssätt kring högläsning.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Cathrine Lovén; Nicole Muñoz; [2018]
    Nyckelord :Högläsning; skönlitteratur; språkutveckling; samspel och dialog;

    Sammanfattning : Högläsning är ett vanligt förekommande arbetssätt inom skolan. Vi har därför gjort en kvalitativ intervju- och observationsstudie vars syfte är att ta reda på hur fyra lärare i grundskolan (årskurs 4–6) arbetar med och förhåller sig till högläsning. LÄS MER