Sökning: "Nielsens Heuristics"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Nielsens Heuristics.

  1. 1. Varningssignaler om spelmissbruk

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS); Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sivar Shwan Aziz; Taha Mustafa; [2020]
    Nyckelord :User experience; online casino; gambling addiction; Nielsens Heuristics;

    Sammanfattning : Online casino var tillgängligt för 10 år sedan men inte i samma utsträckning. Samtidigt harspelindustrin expanderat och onlinespel har blivit mer tillgängligt genom teknikutvecklingenför telefoner och surfplattor. Online casinos prioritet är att få nöjda kunder som tycker omspel och plattformen de använder. LÄS MER

  2. 2. Informationsarkitektur och användarbehov av internetbehandlingar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS); Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sabit Sawut; Amir Troche; [2020]
    Nyckelord :Användbarhet; Informationsarkitektur; användarupplevelse; User experience; E-health; information-architecture; Nielsen s 10 heuristics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the usability of internet services for health treatments. The purpose of this study is to investigate how to improve the usability on Internet-based platforms to enhance the user experience around these systems. LÄS MER

  3. 3. Undersökning av skillnader och likheter i användarvänlighetsproblem/styrkor för användargränssnitt av populära esporter inom populära genrer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS); KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elias Åkerlund; Johan Marbinah; [2019]
    Nyckelord :Användarvänlighet; Esport; Användargränssnitt; HUD; Spelklient; Matchsökning; FPS; MOBA; RTS; Videospel; ;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har esporter växt förvånansvärt mycket i popularitet. Fenomenet esport har lett till utvecklingen av en hel uppsjö olika genrer, som alla har sina distinkta problem hos deras användarvänlighet i dess olika gränssnitt [22]. LÄS MER

  4. 4. Heuristic Evaluation of Network Management Systems - Using Axis Communications’ Network Management System Music in Creation of Usability Heuristics

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emma Johansson Vikström; [2018]
    Nyckelord :Network management; Usability testing; Heuristics; User experience;

    Sammanfattning : Hantering av nätverk är en utmaning för dagens företag.Nätverkshanteringssystem är ofta komplexa och felbenägna, vilket gör demtröttsamma och svåra att arbeta med för nätverksansvariga. LÄS MER

  5. 5. Evaluation of a Multi-User Virtual Reality System for Collaborative Layout Planning Processes

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jim Tolman; [2018]
    Nyckelord :Virtual Reality; Smart Factory; Human-Computer Interaction Design; Joint Attention; Mediated Collaboration;

    Sammanfattning : This paper discusses the application of a tool for experiencing the usage of Virtual Reality (VR) in the factory layout planning process of Scania. The goal is to evaluate the system's collaborative capabilities and to assess the usability. The study combines existing methodologies in a novel way. LÄS MER