Sökning: "Nike"

Visar resultat 21 - 25 av 143 uppsatser innehållade ordet Nike.

  1. 21. För vissa är det en klocka, för andra är det ett märke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Lindqvist; Ludwig Pettersson; Eddie Sun Wang; [2023]
    Nyckelord :Engagement; low-high involvement; Personality; identity; interest; Symbolic consumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : This report explores the dynamics of consumer behavior, with a particular focus on brand loyalty and engagement. Through qualitative interviews with five participants, the study examines how individuals’ characteristics, such as background, interests, and lifestyle, influence their relationship with brands. LÄS MER

  2. 22. Konsumentens köpbeslut inom second-hand mode : En kvalitativ studie om motiv och upplevda risker vid second-hand konsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nina Johansson; Nike Thanner; [2023]
    Nyckelord :Second-hand fashion; Sustainability; Consumption; Purchasing decisions; Means-end Chain Theory; Perceived risk; Responsibility; Focus group interview; Second-hand mode; Hållbarhet; Konsumtion; Köpbeslut; Teorin om Medel-Mål Kedjan; Upplevd risk; Ansvar; Fokusgruppsintervju;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka faktorer som påverkar konsumentens köpbeslut inom second-hand mode. Med tanke på hållbarhet och dess aktualitet så är det ett ämne som är intressant att forska vidare på. LÄS MER

  3. 23. Beneath the Surface : A qualitative analysis of United Nations Security Council decision-making on Responsibility to Protect

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för freds- och konfliktforskning

    Författare :Nike Koltai Edfast; [2023]
    Nyckelord :international intervention; peace; conflict; responsibility to protect; R2P; united nations; united nations security council; UN; UNSC; international relations; IR; Libya; Myanmar; Burma; internationell intervention; fred; konflikt; Libien; Myanmar; Burma; R2P; FN; Förenta Nationerna; säkerhetsråd; FN säkerhetsråd;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Just Dream Crazier Girl

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sarah Goldman; Disa Thorsson Loong; [2022]
    Nyckelord :femvertising; icke-könsstereotypisk reklam; könsstereotyper; sport; performativitetsteorin; semiotiska resurser; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att uppnå förståelse kring hur femvertising används för att porträttera kvinnan i reklam på ett icke-könsstereotypiskt sätt. En multimodal socialsemiotisk analys används för att undersöka vilka och hur det empiriska materialet använder semiotiska resurser för att kommunicera icke-könsstereotypisk reklam. LÄS MER

  5. 25. Female Leadership; Navigating the Organizational Context

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Therese Axelsson; Aqvelina Jacobsson; Nike Lagerlöf; [2022]
    Nyckelord :Female leadership; Transformational leadership; Leaky pipeline; Leadership labrinth; Navigation strategies.;

    Sammanfattning : Background: Today, women and men do not share leadership positions equally within the organizational context. In turn, leadership, particularly transformational leadership, which is mainly used by female leaders, is essential for organizations. LÄS MER