Sökning: "Nike"
Visar resultat 21 - 25 av 143 uppsatser innehållade ordet Nike.
21. För vissa är det en klocka, för andra är det ett märke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This report explores the dynamics of consumer behavior, with a particular focus on brand loyalty and engagement. Through qualitative interviews with five participants, the study examines how individuals’ characteristics, such as background, interests, and lifestyle, influence their relationship with brands. LÄS MER
22. Konsumentens köpbeslut inom second-hand mode : En kvalitativ studie om motiv och upplevda risker vid second-hand konsumtion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka faktorer som påverkar konsumentens köpbeslut inom second-hand mode. Med tanke på hållbarhet och dess aktualitet så är det ett ämne som är intressant att forska vidare på. LÄS MER
23. Beneath the Surface : A qualitative analysis of United Nations Security Council decision-making on Responsibility to Protect
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för freds- och konfliktforskningSammanfattning : .... LÄS MER
24. Just Dream Crazier Girl
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att uppnå förståelse kring hur femvertising används för att porträttera kvinnan i reklam på ett icke-könsstereotypiskt sätt. En multimodal socialsemiotisk analys används för att undersöka vilka och hur det empiriska materialet använder semiotiska resurser för att kommunicera icke-könsstereotypisk reklam. LÄS MER
25. Female Leadership; Navigating the Organizational Context
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Today, women and men do not share leadership positions equally within the organizational context. In turn, leadership, particularly transformational leadership, which is mainly used by female leaders, is essential for organizations. LÄS MER