Sökning: "Niklas Grön"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Niklas Grön.
1. How to future proof a Business Model : Capture and capitalize value in the field of Urban Mining
Master-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Context: During the 21st century several alarming reports have been published that deals with the depletion and pollutant of the earth by human interference. The earth is an ending resource and so are the mountains and bedrocks which are continuously mined in order to harvest its minerals. LÄS MER
2. Mot en hållbar utveckling : Vad motiverar företag att arbeta för en bättre miljö?
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : De negativa klimatförändringarna är 2000-talets stora moraliska dilemma. Transportsektorn bidrar idag med cirka 27 procent av världens alla utsläpp. Därmed kan det finnas ett stort utrymme för branschen att minska sina utsläpp och därmed sin miljöpåverkan. LÄS MER
3. Svenska konsumenters attityd till import : En empirisk studie av konsumentetnocentrism i Sverige
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Svenska konsumenters attityd till import - En empirisk studie av konsumentetnocentrism i Sverige Nivå: Kandidatuppsats i ämnet företagsekonomi: Marknadsföring Författare: Sofia Ahlström & Niklas Wangsell Handledare: Jonas Kågström Datum: 2013 - Januari Syfte: Syftet med detta examensarbete är att analysera hur stor grad av konsumentetnocentrism den svenske konsumenten uppvisar. Detta gör vi med hjälp av Shimp & Sharmas (1987) skala consumer ethnocentric tendencies scale (hädanefter CETSCALE) samt tidigare beprövade undervariabler. LÄS MER
4. Stor stark och miljövänlig? : En kvantitativ innehållsanalys av bilreklam i aftonbladet 2000-2006
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En gren inom företagsekonomin förespråkar vad som kallas grön marknadsföring. Inom grön marknadsföring betonas även att de negativa effekter en produkt skapar bör belysas. Syftet med denna undersökning har varit att studera vilka egenskaper och information bilindustrin lyfter fram i sin reklam på den svenska marknaden. LÄS MER