Sökning: "Niklas Hagberg"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Niklas Hagberg.
1. Enacting personal wellbeing by controlling customers
Magister-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Abstract Purpose – The aim of this thesis is to describe and explain how service employees create personal wellbeing through improving the customer’s experience of the service by being proactive in their work, continuously running the service interaction and stimulating the customer. Design/methodology/approach – The study takes on a qualitative approach and data was collected through a primary analysis of 9 extensive interviews performed on service providers within the mobility service-business in Gothenburg. LÄS MER
2. Working Capital Management : A study about how Swedish companies manage working capital in relation to revenue growth over time
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : A shift in focus from growing revenues towards managing working capital could be observed in many companies in the recession that followed the financial crisis of 2008. This thesis therefore investigates the relation between working capital management (WCM) and revenue growth by examining 36 Swedish companies within the IT & Telecom, Wholesale, and Manufacturing industries. LÄS MER
3. Får man svära på lektionen? En studie i svensklärares förhållningssätt till svordomar
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med undersökningen är att undersöka svensklärares förhållningssätt till svordomar och hur relevant detär att inkludera svordomar i svenskundervisningen. Genom en enkätundersökning har vi sökt svar påfrågeställningarna. LÄS MER
4. Celebrity endorsement är väl ingen sport : En studie om hur sportmodevarumärken använder celebriteter i varumärkesbyggande syfte
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Celebrity endorsement är väl ingen sport – En studie om hur sportmodevarumärken använder celebriteter i varumärkesbyggande syfte Författare: Erik Hagberg & Niklas Radhammar Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 hp, VT 2012 Nyckelord: Varumärke, varumärkeskapital, celebrity endorsement, celebrity endorser, sportmodevarumärke, varumärkesbyggande Problemformulering: Hur arbetar sportmodevarumärken på den svenska marknaden med celebriteter i sina varumärkesbyggande processer? Syfte: Syftet med denna uppsats är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en abduktiv fallstudie av fem varumärken, kartlägga hur sportmodevarumärken arbetar med celebriteter i varumärkesbyggande ändamål på den svenska marknaden. Vi vill även analysera positiva effekter och risker vid användning av celebriteter i varumärkesstrategier. LÄS MER
5. Styrning av HVB-marknaden : En studie av möjliga förbättringar gällande Uppsala Kommuns styrning av HVB
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Detta arbete syftar till att identifiera förbättringsmöjligheter gällande Uppsala Kommuns verksamhet runt Hem för Vård eller Boende (HVB) utifrån ett företagsekonomiskt perspektiv. Marknadsstrukturen och Uppsala Kommuns möjligheter att påverka aktörerna på marknaden har analyserats utifrån Caves Structure, Conduct, Performance paradigm och Håkansson et. LÄS MER