Sökning: "Niklas Porter"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Niklas Porter.

  1. 1. Visuell identitet för band i musikbranschen : Processen bakom att skapa Marigolds visuella identitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Niklas Porter; [2018]
    Nyckelord :Communication; Graphic Design; Visual identity; Grafisk Design; Kommunikation; Visuell identitet;

    Sammanfattning : Föreliggande undersökning är ett exempel på hur visuella identiteter för musikband kan skapas. Musikbandet Marigold användes som exempel. LÄS MER

  2. 2. Det fysiska mötets betydelse för utvecklingen av socialt kapital inom kluster

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Gripwall; Hanna Lordh; Elisabet Melin; Filippa Wingårdh; [2017]
    Nyckelord :Kluster; Socialt kapital; Tillit; Fysiska möten; Geografisk närhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Det fysiska mötets betydelse för utvecklingen av socialt kapital inom kluster – En fallstudie av Mobile Heights Seminariedatum: 2017-01-12 Kurs: Företagsekonomi FEKH19: Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå Författare: Sofia Gripwall, Hanna Lordh, Elisabet Melin, Filippa Wingårdh Handledare: Niklas Hallberg Fem nyckelord: Kluster, Socialt kapital, Tillit, Fysiska möten, Geografisk närhet Forskningsfråga: Hur påverkas socialt kapital inom kluster av återkommande fysiska möten? Metod: Med en abduktiv ansats utfördes en kvalitativ enfallsstudie inkluderande åtta respondentintervjuer. Även en informantintervju hölls för att ytterligare förstå olika kommunikationsformer. LÄS MER

  3. 3. Strategi i icke-vinstdrivande organisationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel Ryckenberg; Hanna Dahlberg; Niklas Olsson; Erik Thunström; [2015]
    Nyckelord :Resource-based view; Industrial organization; Konkurrensfördel; Marknadsprestation; Icke-vinstdrivande organisationer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Strategiarbete i icke-vinstdrivande organisationer Seminariedatum: 2015-06-05 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete kandidatnivå i Strategic Management, 15 hp Författare: Hanna Dahlberg, Niklas Olsson, Samuel Ryckenberg, Erik Thunström Handledare: Magnus Johansson Fem nyckelord: Icke-vinstdrivande organisationer, Marknadsprestation, Konkurrensfördel, Industrial organization, Resource-based view Syfte: Studiens syfte var att utöka förståelsen för hur icke-vinstdrivande organisationer förhåller sig till strategiarbete och vilket fokus som i huvudsak tas. Metod: Via en huvudsakligen deduktiv ansats utfördes en kvalitativ studie. LÄS MER

  4. 4. The Path Dependency of former monopolists A case study of Scandinavian Airlines System

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Sandberg; Henrik Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: The Path Dependency of former monopolists Seminar date: 2013-05-30 Course: FEKN90 Företagsekonomi: Examensarbete på Civilekonomprogrammet (30 ECTS) Authors: Niklas Sandberg and Henrik Karlsson Advisor: Matts Kärreman Five key words: Monopolist, Path dependency, Strategy, Competition and Deregulation Purpose: To explain how path dependency is affecting the strategies of former monopolists after that their markets are deregulated. Methodology: For this thesis research we have mainly applied an inductive approach based on a qualitative research method including unstructured interviews. LÄS MER

  5. 5. Varumärkets betydelse i konkurrensstrategin - En studie om hur marknadsledande varumärkesleverantörer möter konkurrensen från EMV

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niklas Bergdahl; Marcus Thorsheim; Joakim Bengtsson; [2007]
    Nyckelord :dagligvaruhandel; emv; konkurrensstrategi; leverantör; varumärke; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utifrån konkurrensstrategi och varumärke skapa en djupare förståelse för hur marknadsledande varumärkesleverantörer möter konkurrensen från EMV. Vi har arbetet efter en kvalitativ forskningsansats, med en undersökning i form av intervjuer med både personal på marknadsavdelningarna hos fyra marknadsledande leverantörer i dagligvaruhandeln. LÄS MER