Sökning: "Niklas Strandberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Niklas Strandberg.

  1. 1. Samarbetet mellan restauranger i Umeå stad och livsmedels och råvaruproducenter i Umeå region

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för restauranghögskolan

    Författare :Niklas Persson; Patrik Strandberg; Daniel Strandlund; [2017]
    Nyckelord :Control system; food system; local; regional; The Five Aspects Meal Model.; Lokalt; matsystem; regionalt; styrsystemet; The Five Aspects Meal Model.;

    Sammanfattning : Arbetet belyser hur samarbetet mellan lokala råvaru- och livsmedelsproducenter och restauranger i Umeå fungerar idag. Syftet var att undersöka samarbetet mellan restauranger i Umeå och lokala livsmedel- och råvaruproducenter i Umeå region. LÄS MER

  2. 2. Implementering av en användbar och förtroendeingivande C2C-plattform för matlådor : En fallstudie av webbapplikationen Delish

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Fredrik Berntzon; Didrik Dahlström; Niklas Fries; Oskar Håstad; Hedvig Markgren; Gustaf Persson; Axel Strandberg; Marcus Söderlind; [2017]
    Nyckelord :Delish; c2c; användbarhet; navigerbarhet; enkelhet; förtroende; e-butik; e-shop; e-handel;

    Sammanfattning : This report covers a case study performed at Linköping University. The project consists of the development of a web application of type e-commerce, named Delish, which is a service for trading lunch boxes among students. The report treats the compilation of a theoretical framework, the development and its results followed by a discussion. LÄS MER

  3. 3. Lärare och fritidspedagogers uppfattningar rörande barn med koncentrationssvårigheter. : en studie i hur pedagoger upplever barns beteende i olika miljöer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Teresia Persson; Niklas Strandberg; [2010]
    Nyckelord :Barn; beteende; fritidshem; helhetssyn; koncentrationssvårigheter; miljö; skola;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur fritidspedagoger och lärare i årskurs F-5 uppfattarkoncentrationssvårigheter på fritidshem och skola. De forskningsfrågor som vi har arbetatutifrån är: På vilka sätt uppfattar lärare och fritidspedagoger barn medkoncentrationssvårigheter i skola samt fritidshem och hur upplevs deras beteende i olikamiljöer? Skiljer sig deras uppfattningar? Vilka synsätt har lärare/fritidspedagoger på barnmed koncentrationssvårigheter? Hur arbetar lärare och fritidspedagoger med barn som harkoncentrationssvårigheter inom skola och fritidshem?Studien präglas av ett sociokulturellt perspektiv där samspelet med andra har en storbetydelse för barns utveckling och lärande. LÄS MER