Sökning: "Niklas Upper"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Niklas Upper.
1. Att göra en enhet av olika rytmer : Hur elever på estetiska programmets spetsutbildning i musik uppfattar polyrytmik i ensemble
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur gymnasieelever på estetiska programmets spetsutbildning i musik uppfattar polyrytmiska övningar i ensemble samt eventuella samband mellan polyrytmiska övningar och pulskänsla. Syftet är att få mer kunskap om gymnasieelevers uppfattningar om polyrytmik. LÄS MER
2. Early Warning System of Students Failing a Course : A Binary Classification Modelling Approach at Upper Secondary School Level
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Only 70% of the Swedish students graduate from upper secondary school within the given time frame. Earlier research has shown that unfinished degrees disadvantage the individual student, policy makers and society. A first step for preventing dropouts is to indicate students about to fail courses. LÄS MER
3. Undervisning av evolutionsteori i den svenska gymnasieskolan : En studie om pedagogiska metoder för att öka elevers förståelse för evolutionära mekanismer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie handlar om elevers kunskap om evolutionära mekanismer och hur biologilärare utformar sin pedagogik för att stärka elevers begreppsmässiga förståelse. Studien består av fem semistrukturerade intervjuer med gymnasielärare i biologi vid två svenska gymnasieskolor. LÄS MER
4. ANIMAL QUALIA AND NON-ANTHROPOCENTRIC NARRATION IN BARBARA GOWDY’S THE WHITE BONE : PROBLEMATIZING NONHUMAN EXPERIENTIALITY THROUGH ENVISIONMENTS IN THE EFL CLASSROOM
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This thesis examines nonhuman phenomenological experiences, communication, and sensory perception in Barbara Gowdy’s The White Bone. Drawing on literary and pedagogical theories by Roman Bartosch, Monika Fludernik, Marco Caracciolo, David Herman, and Judith Langer, the thesis argues that Gowdy’s novel employs narrative strategies and devices that involve nonhuman experientiality evoked from sensorial configurations, narration, and textual cognitive and embodied experiences. LÄS MER
5. Demokrati i Skolboken. : En läroboksanalys av samhällskunskapsböckers framställning av demokrati i högstadiet.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The following study has focused on textbooks for Swedish equivalent to middle school and high school called högstadiet, in order to put to light the text presentations of democracy in these textbooks published after the latest Swedish school reform called Lgr11. The material consisted solely of these textbooks specifically adapted for the subject of social studies. LÄS MER