Sökning: "Nikola Prohorenko"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Nikola Prohorenko.

  1. 1. Kundorienteringens hårda sidor - en studie i hur hårda värden påverkar kundorienteringen i företag.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nikola Prohorenko; Hanna Frilén; Sandra Sandin; [2004]
    Nyckelord :Kundorientering; intern marknadsföring; belöningssystem; belöningar; företagskultur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet med uppsatsen är att undersöka hur kundorienteringen i företag påverkas av hårda värden. Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod främst bestående av två fokusgrupper med säljare på Hennes & Mauritz (H&M) samt en mejlintervju med två representanter för H&M:s Sverigekontor. LÄS MER

  2. 2. Är reklamens kvinnor i männens våld?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nikola Prohorenko; Jesper Samuelsson; [2003]
    Nyckelord :Reklam; Könsroller; Stereotyper; objektifiering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problembakgrund - Efter att ha spenderat tid på att syna reklamer av olika slag slogs vi av att en stor del av reklamutbudet idag anspelar på sex och flertalet av dessa reklamer innehåller kvinnliga modeller som i stor utsträckning objektifieras. Det vi fann mest intressant var inte att undersöka att så verkligen var fallet utan att utreda vilka krafter som låg bakom hur kvinnor framställs i reklamen; Var det ekonomiska intressen? Beror det på en mansdominerad bransch? Eller är det rent av ett sätt för patriarkatet att bibehålla de traditionella könsrollerna? Vidare fann vi det intressant att utreda varför inte förändringstakten av kvinnobilden i reklamen håller samma takt som densamma i svenska samhället. LÄS MER