Sökning: "Nils Hjalmarsson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Nils Hjalmarsson.
1. “Where are the chopsticks!?”
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: “Where are the chopsticks!?” Seminar date: 25th of May 2016 Course: FEKN90: Degree project for Master of Science in Business and Economics, Business management, Master level, 30 ECTS. Authors: Nils Hjalmarsson, Niklas Sjölund, Jonatan Sölve Advisor: Annette Cerne Keywords: Authenticity, adaptation, service marketing, value creation, Chinese culture, consumer insight Purpose: The purpose of this thesis is to explore how authenticity is perceived and valued by consumers in a decontextualized exotic restaurant setting. LÄS MER
2. Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetet titel: Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker Författare: Kiriakos Anagnostakis, Nils Hjalmarsson, Prajak Thongsri Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Nyckelord: Pop-up butiker, tillfälliga butiker, innovativ marknadsföring, varumärkesidentitet, varumärkesimage Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera pop-up butikers användning inom Sverige. Metod: Denna kvalitativa uppsats är skriven utifrån en induktiv metod med deduktiva inslag. LÄS MER
3. Case General Motors - A switch between life and death
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. NILS on Android - The Wonderful Journey
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Högskoleingenjörsutbildning i datateknikSammanfattning : NILS on Android – The Wonderful Journey Android is the fastest growing operating system for mobile phones. The development of applications for Android is increasing exponentially, about 2000 new applications per week for the first quarter 2010. [17] And the reason for this trend is particularly Google's openness to everything. LÄS MER