Sökning: "Nils Sjölund"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Nils Sjölund.

  1. 1. The Effectiveness of Different Types of Corrective Feedback for Grammar Acquisition: a Swedish Perspective

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Nils Annertz; Theodor Sjölund; [2021]
    Nyckelord :Corrective feedback; grammar acquisition; grammar; L2; EFL; ESL;

    Sammanfattning : Both grammar and corrective feedback (CF) are important for second language acquisition, though they are not mentioned explicitly in the Swedish upper secondary school curriculum. Moreover, it is not clear which type of CF is most effective in grammar acquisition. LÄS MER

  2. 2. EN BILD UPPRÖR FLER ÄN TUSEN ORD En kvantitativ studie av satirteckningens roll i svensk dagspress

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :David Högberg; Nils Sjölund; [2017-02-15]
    Nyckelord :satir; satirteckning; karikatyr; yttrandefrihet;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500, Examenskurs i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER

  3. 3. Trådlös Positionering

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Olle Lövgren; Nils Sjölund Alm; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. “Where are the chopsticks!?”

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Sjölund; Jonatan Sölve; Nils Hjalmarsson; [2016]
    Nyckelord :Authenticity; adaptation; service marketing; value creation; Chinese culture; consumer insight; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: “Where are the chopsticks!?” Seminar date: 25th of May 2016 Course: FEKN90: Degree project for Master of Science in Business and Economics, Business management, Master level, 30 ECTS. Authors: Nils Hjalmarsson, Niklas Sjölund, Jonatan Sölve Advisor: Annette Cerne Keywords: Authenticity, adaptation, service marketing, value creation, Chinese culture, consumer insight Purpose: The purpose of this thesis is to explore how authenticity is perceived and valued by consumers in a decontextualized exotic restaurant setting. LÄS MER

  5. 5. Case General Motors - A switch between life and death

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :George Gergi; Nils Hjalmarsson; Niklas Sjölund; Susan-Suxiao Zhang; [2015]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER