Sökning: "Nina Alexandersson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Nina Alexandersson.

  1. 1. Pedagogers arbete med delaktghet och inflytande i läsvilan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Frida Alexandersson; Nina Falk; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vår studie syftar till att genom intervjuer med åtta pedagoger från olika kommuner i Uppsala län, undersöka hur pedagoger arbetar med barnens delaktighet och inflytande i läsvilan. I denna studie ingår både förskollärare och barnskötare eftersom det är lika vanligt att de båda yrkesgrupperna håller i läsvilan. LÄS MER

  2. 2. Förskolans lekplatser : Barns lek i utomhusmiljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Nina Alexandersson; Anna-Lena Liljedahl; [2012]
    Nyckelord :förskolans lekplatser; utomhuspedagogik; utomhusmiljö; utomhusverksamhet;

    Sammanfattning : BakgrundFörskolegården erbjuder barnen motorisk träning och utmaningar för deras rörelsebehov.Verksamhet som vanligtvis bedrivs inomhus, kan med fördel flyttas till uterummet. I eninspirerande och ständigt föränderlig miljö, flödar inspirationen, fantasin och upptäckarlustan hos såväl barn som medforskande pedagoger. LÄS MER

  3. 3. Hur kan Gina Tricots redan utarbetade CSR-arbete stärka företagets varumärkesimage?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Nina Alexandersson; Mimmi Kalin; [2012]
    Nyckelord :CSR; fast fashion; sustainable development; brand image; brand; hållbar utveckling; varumärkesimage; varumärke;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility, CSR, kan förklaras som ett företags frivilliga samhällsansvar, där grunden för ett lyckat arbete handlar om att finna balans mellan ekonomiskt, miljömässigt och socialt ansvarstagande. Företagen ska inte bara fokusera på dess lönsamhet, utan också bidra till etisk social och miljömässig förbättring, faktorer som idag har blivit en självklarhet för att bidra till en hållbar utveckling men också för att bygga, stärka och bevara varumärket. LÄS MER