Sökning: "Nina Lina"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Nina Lina.

  1. 1. Databas i Microsoft Access för forskningsstudie angående ärftlig mutation i genen TP53

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)

    Författare :Nina Jansson Bertheussen; Lina Welander; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I det här projektet har en databas byggts till ett nationellt forskningsprojekt angående nedärvda mutationer i genen TP53. Forskningsprojektets syfte är att få en större förståelse för mutationer i TP53 och dess effekt på den ökade förekomster av cancersjukdomar hos personer med den här mutationen. LÄS MER

  2. 2. Barns utveckling och lärande : En studie om förskollärarens och förskolemiljöns betydelse för barns självständighet och tillit till sin egen förmåga i en Reggio Emilia inspirerad verksamhet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Nina Stjernqvist; Lina Wingård; [2016]
    Nyckelord :Självständighet; tillit till sin egen förmåga; pedagogisk miljö; förhållningssätt; profession; didaktik;

    Sammanfattning : A study of the influence preschool teachers and the preschool environment have for children's independence and confidence in their own ability in Reggio Emilia. Studien behandlar två förskollärares tankar gällande förhållningssätt, didaktik och förskolans miljö samt hur detta står i relation till barns möjlighet att utveckla tillit till sin egen förmåga och självständighet i en Reggio Emilia inspirerad förskola. LÄS MER

  3. 3. Byte av varumärke på grund av förvärv : en fallstudie om den interna kommunikationens roll vid varumärkesförändring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Lina Johansson; Ivana Nina Zeko; [2016]
    Nyckelord :Acquisitions; internal communication; organization change; leadership; re-branding; Företagsförvärv; intern kommunikation; företagsförändring; ledarskap; varumärkesförändring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företagsförvärv har idag blivit allt vanligare för att nå en globaliserad marknad. Företagsförvärv kan leda till förändringar såsom varumärkesbyte där försäljarna i serviceföretag har visat sig vara av stor betydelse för att förmedla det nya varumärket ut till slutkund. LÄS MER

  4. 4. Teachers’ attitudes to digital texts and digital tools

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lina Thomasson; Nina Lundh; [2014]
    Nyckelord :digitala texter; digitala verktyg; digital kompetens; literacy; multimodalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur lärare förhåller sig till digitala texter och digitala verktyg. Litteraturgenomgången består av forskning som berör digitala texter, digitala verktyg, mediers betydelse för barns lärande och hur lärare förhåller sig till dessa. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring på ett djupare plan : En fallstudie av Aqua Floating i Kalmar

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Lina Falk; Nina Filipovic; [2010]
    Nyckelord :Floating; varumärke; relationer; värdeskapande; sinnesmarknadsföring; servicelandskap;

    Sammanfattning : Floating innebär att man ligger i en tank med tempererat saltvatten som gör att man blir tyngdlös och flyter. Floating kan bland annat minska ner stressymptom. Kundens konsumtionsbeteende styrs i hög grad av varumärken. För att stärka ett varumärke måste relationer skapas med hjälp av värdeskapande aktiviteter. LÄS MER