Sökning: "Nina Nilsson"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Nina Nilsson.

  1. 1. Att ge palliativ vård i livets slutskede : Sjuksköterskors erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd; Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Erik Karlström; Nina Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Challenges; Literature study; Resources; Suffering; Qualitative; Kvalitativ; Lidande; Litteraturstudie; Resurser; Utmaningar;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Maskininlärning för diagnosticering av perifer neuropati

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaper

    Författare :Margareta Carlerös; Nina Malmqvist; Josefin Nilsson; Fredrik Skärberg; [2019-07-02]
    Nyckelord :Klassificering; AI; Statistiskinlärning; k-NN; Slumpmässig skog; Neurala nätverk; Medicinsk diagnostik; Dynamiskt Svettest;

    Sammanfattning : This report investigates the possibility of diagnosing peripheral neuropathy with the help ofnon-parametic classification methods. Peripheral neuropathy is a disease state characterizedby damage on the nerves furthest out in the nervous system, with symptoms first occuring inthe feet. The data used in this project comes from Dr. LÄS MER

  3. 3. Läsmiljön som den tredje pedagogen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Nina Nilsson; Jasmine Taxgaard Muñoz; [2019]
    Nyckelord :Barns perspektiv; Bibliotek; Förskola; Literacy; Läsandets cirkel; Läsmiljö; Miljön som den tredje pedagogen; Pedagog; Reggio Emilia;

    Sammanfattning : Läsmiljöer i förskolan kan påverka barns utveckling inom literacy och syftet med studien är att jämföra läsmiljöerna i en förskola med förskolebibliotek och en förskola utan förskolebibliotek samt att undersöka hur miljöerna används ur barnperspektiv och barns perspektiv. Teorierna som används för studien är miljön som den tredje pedagogen och den del av Aidan Chambers (2011) teori Läsandets cirkel som heter att välja. LÄS MER

  4. 4. TAKK utifrån ett relationsdidaktiskt fokus : En kvalitativ studie om förskollärares perspektiv på användning av TAKK

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Ida Nilsson; Nina Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation; TAKK; språkutveckling; kommunikation; didaktik; relationsdidaktiska modellen; förskola; barn.;

    Sammanfattning : Syftet är att bidra med kunskap om förskollärares perspektiv på användning av Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation med förkortning TAKK. De två frågeställningar som guidar studien är följande: Varför väljer förskollärarna att använda TAKK i förskolans verksamhet? och Hur kan användningen av TAKK gå till i förskolans verksamhet enligt förskollärarna? Studiens teoretiska utgångspunkt är didaktiskt perspektiv där den relationsdidaktiska modellen är i fokus för att skapa en fördjupad förståelse för förskollärares perspektiv på användning av TAKK. LÄS MER

  5. 5. Tydligt och otydligt uppdrag : Hur strukturella förväntningar och förutsättningar påverkar specialpedagogens roll och den specialpedagogiska praktiken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen; Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Nina Nilsson; Malin Ribrant; [2019]
    Nyckelord :specialpedagog; specialpedagogik; förväntnigar; förutsättningar; sociokulturell teori; fenomenografi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER