Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Lära sig nya sätt att leva med långvarig smärta – en kvalitativ studie av ett gruppträningskoncept i primärvården
Master-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapiSammanfattning : Introduktion: Långvarig smärta påverkar uppemot 30% av världens befolkning och tar upp stora resurser inom hälso- och sjukvården. Långvarig smärta påverkar individen på flera nivåer där biopsykosociala interventioner har visat sig vara mest effektiva vid behandling. LÄS MER
2. Förskollärares delaktighet i barns fantasilek : "En fingertoppskänsla"
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med studien är att lyfta fram olika aspekter av förskollärares erfarenheter av att delta i barns fantasilek. Studien avser även att undersöka hur förskollärare blir och är delaktiga i barns fantasilek, samt hur detta påverkar hur lärandet tar sig uttryck. LÄS MER
3. Avoir une double culture franco-maghrébine : Étude de problèmes d’intégrations dans deux oeuvres : Mes mauvaises pensées de Nina Bouraoui et Le Parfum des fleurs la nuit de Leïla Slimani
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Dans ce m�moire nous analysons deux oeuvres litt�raires : Mes mauvaises pens�es de Nina Bouraoui et Le Parfum des fleurs la nuit de Le�la Slimani. Le but de l?analyse est de savoir comment une double culture franco-maghr�bine peut �tre v�cue par des femmes n�es dans des familles de mariages mixtes. LÄS MER
4. Lärares syn på skolans värdegrundsuppdrag i grundskolan och grundsärskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Ökade kunskapskrav i skolan har gjort att psykisk ohälsa har ökat bland barn och unga. I Lgr 11 och Lsär 11 har kraven på de enskilda eleverna ökat vilket medfört att många blivit stressade och mår dåligt i skolan. LÄS MER
5. Hur lärarnas arbetssätt påverkar elevernas attityd till matematikämnet på högstadiet : En kvantitativ studie om sambandet mellan lärarnas arbetssätt och elevernas föreställning kring matematikämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med studien är att med kvantitativa metoder undersöka hur lärarens arbetssätt påverkar elevernas attityd till matematikämnet på högstadiet. Arbetet baseras på en enkätundersökning som genomfördes bland elever i årskurs 7 på samma skola samt observerades deras matematiklektioner. LÄS MER