Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Temperaturskiftningar i målad ytterpanel av gran
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : Denna studie undersökte kulörsättningens inverkan på temperaturen på tre olika djup inuti utomhuspaneler av gran. Tre provbitar preparerades, en målades svart, en målades vit och en lämnades omålad. Tre hål borrades i varje panel med olika djup. LÄS MER
2. Maskininlärning för diagnosticering av perifer neuropati
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : This report investigates the possibility of diagnosing peripheral neuropathy with the help of non-parametic classification methods. Peripheral neuropathy is a disease state characterized by damage on the nerves furthest out in the nervous system, with symptoms first occuring in the feet. The data used in this project comes from Dr. LÄS MER
3. Biologisk mångfald och skogsproduktion : -en målkonflikt i skogen?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : The purpose of this work, has been to examine how different actors in the Swedish eco movement and the Swedish forest industry looks at Sweden’s forest policy statement, which claims that environmental goals and production goals should be equal in Swedish forestry. By assembling focusgroups with participants from the Swedish eco movement and the Swedish forest industry, we look at if these participants consider the Swedish forest policy goals equal or not. LÄS MER
4. Göteborg, den levande mötesstaden : En studie om evenemang som attraktionskraft till en destination
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Destinationsmarknadsföring är en komplex marknadsföringsform då turistprodukten är sammansatt av upplevelser och händelser av en plats där produkten produceras och konsumeras samtidigt. För marknadsförare av turistdestinationer är det betydelsefullt att förstärka och förändra en destinations image och att vara uppmärksamma på en destinations behov för att vara attraktiv både lokalt som globalt. LÄS MER