Sökning: "Nivå av medvetenhet"
Visar resultat 21 - 25 av 236 uppsatser innehållade orden Nivå av medvetenhet.
21. Vilket ord är längst- nyckelpiga eller tåg? : En interventionsstudie avseende fonologisk medvetenhet i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Regeringens beslut om tidiga stödinsatser samt läsa-skriva-räkna-garantin ställer krav på den undervisning som bedrivs i grundskolans lägre årskurser och i förskoleklass. Att bedriva läsundervisning som grundas på evidensbaserade metoder, som lär eleverna att läsa är en central del. LÄS MER
22. Speciallärares perspektiv på skrivundervisning i grundskolans tidiga år : En diskursanalys av styrdokument och stödunderlag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I föreliggande studie riktas uppmärksamheten mot elevers tidiga skrivande. Speciallärare har en viktig uppgift att berika och understödja lärares kunskaper i främjande skrivundervisning. Elevers skrivutveckling är komplex och inrymmer flera samverkande dimensioner, där undervisningen behöver anpassas efter varje elevs nivå. LÄS MER
23. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER
24. Finansiell läskunnighet och bakomliggande faktorer : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den svenska aktiemarknaden har genomgått en märkbar förändring de senaste åren, med en ökning av intresset för aktier bland unga. Samtidigt står samhället inför utmaningar att hantera bristen på kunskap när det gäller att fatta ekonomiska beslut. LÄS MER
25. Samarbete mellan lärarprofessioner för att eleverna ska nå målen : Lärandemiljö och tidiga insatser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med studien var att öka kunskapen om hur speciallärare och lärare beskriver att de samarbetar gällande de elever som bedöms vara i svårigheter och därmed riskerar att inte nå kunskapsmålen i årskurs tre i ämnet svenska. Studien är relevant eftersom det finns behov av mer kunskap om professioners samarbete, proaktivt arbetssätt, god lärandemiljö och tidiga insatser för läs- och skrivinlärning. LÄS MER