Sökning: "Nivå-design"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Nivå-design.

  1. 1. Horror game design – what instills fear in the player? : A study on the effects of horror game design theories and level design patterns on player behaviour in a horror environment.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Tobias Årnell; Nikola Stojanovic; [2020]
    Nyckelord :Level Design; Horror; Video Games; Stimulated Recall; Original Game; Nivådesign; Skräck; Videospel; Stimulated Recall; Originalspel;

    Sammanfattning : This research paper aimed to study how to make a scary horror game and what in turn makes these games scary. This study utilizes an original game called The House specifically designed and created by us. LÄS MER

  2. 2. Spelet Cave Generation : En Studie Om Procedurell Generering i 2D-Plattformsspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Nick Johannesson; Simon Kevin; [2018]
    Nyckelord :Procedural Content Generation; Game Design; Level Design; Platforming Games; Video Games; Computer Games; Procedurell Generering; Speldesign; Nivå-design; Plattformsspel; Tv-spel; Datorspel;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker olika designval inom datorspel för att skapa intressanta och varierade nivåer som kan tilltala både erfarna spelare och nybörjare inom en av de populäraste fritidsaktiviterna i världen. Att designa en nivå i ett spel är en tidskrävande process, och ett sätt att korta ner på detta arbete är att låta en dator skapa nivåer efter specifika instruktioner, genom en process som kallas för procedurell generering. LÄS MER

  3. 3. Character description by the use of level design and game mechanics : A study on how to convey a character based narrative within a game

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Hedvall Joar; Claesson Charlie; [2015]
    Nyckelord :Narrative; Level Design; Character; Description; Non-textual; Narrativ; Nivå Design; Karaktär; Beskrivning; Utan text;

    Sammanfattning : This study is an investigation of the possibilities to create levels that convey a character and its personal narrative with the use of three level design methods. The used methods are: the use of smaller objects and details to convey information, using the player's personal references and memories and having a clear goal for the player. LÄS MER