Sökning: "No Child Left Behind"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden No Child Left Behind.
1. No child left behind : The implementation of inclusive education in Southern Africa
Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILDSammanfattning : Background: Every child deserves to learn in an environment that is tailored to their specific needs. Inclusive education offers a wide range of benefits, from social, and emotional to academic achievement. LÄS MER
2. Den lika möjligheten till utbildning : en argumentationsanalys av fackförbunds syn på utbildning och prestationsskillnader i USA
L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : År 2001 infördes lagen No Child Left Behind i det amerikanska skolsystemet. En lag med målet att minska ojämlikheter i skolan och skapa en skola där alla elever kan lyckas. Problematiken avsåg bland annat det konstaterade prestationsskillnaderna, vilka indikerade att elevens bakgrund påverkar möjligheten att lyckas inom skolan. LÄS MER
3. Olovliga bortföranden och kvarhållanden, hemvist och barnets bästa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda vad som anses vara barnets bästa i en situation där barnet har bortförts till och vistats i ett nytt land under så lång tid att barnet har anpassat sig till förhållandena där. Undersökningen är begränsad till länder som är anslutna till 1980 års Haagkonvention. LÄS MER
4. Governments Role in Education on Citizenship Development : A Comparative Study of the United States and Swedenʼs Educational Systems
Master-uppsats, Statsvetenskap; Filosofiska fakultetenSammanfattning : The purpose of this research is to examine the connection between the institution of education and its effects on citizenship development in a given country. A new theory is developed making the case that education is an institution supported by national governments to promote norms and values of the ideal citizen through socialization. LÄS MER
5. Tsjetsjenske foreldres synspunkter på hjelp til barn og unge med psykiske vansker etter krig og flukt
Master-uppsats, Nordiska ministerrådet/Nordic School of Public Health NHVSammanfattning : Bakgrunn: Mange barn og unge med flyktningbakgrunn sliter med psykiske vansker. Dette er en utfordring for helsetjenesten. Hensikt: Å beskrive tsjetsjenske foreldres opplevelse av foreldrerollen i henholdsvis Tsjetsjenia og Norge, og hvilke tiltak de opplever som best for deres barns psykiske helse. LÄS MER