Sökning: "No Touch"

Visar resultat 1 - 5 av 191 uppsatser innehållade orden No Touch.

  1. 1. Att arbeta med yoga och mindfulness i undervisningen : en kvalitativ intervjustudie med sex lärare i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Maja Bäckman; Caroline Enderin; [2024]
    Nyckelord :idrott; idrottsundervisning; skolan; grundskola; gymnasiet; yoga; mindfulness; mental träning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur idrottslärare som använder sig av yoga eller mindfulness i sin undervisning gör för att forma sin undervisning i det samt vilka möjligheter och hinder det finns med yoga och mindfulness relaterat till undervisningen. Följande frågeställningar har studien utgått ifrån: Vad lyfter lärarna som viktigt vid utformningen av sin undervisning i yoga och mindfulness? Vilka för- och nackdelar ser lärarna med undervisningen i yoga och mindfulness? Vad bör man tänka på vid undervisning i yoga och mindfulness? Studien har använt sig av en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. ”SÅ SNYGGT SOM MÖJLIGT UTAN ATT DET SYNS ATT MAN HAR FÖRSÖKT” En kvalitativ studie om unga vuxnas upplevelser av självpresentation på dejtingappar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Ebefors; Fredrika Lindner; [2023-10-03]
    Nyckelord :Självpresentation; dejtingapp; Tinder; Hinge; autenticitet; intrycksstyrning; signaler; motiv;

    Sammanfattning : Executive summary People publicly announcing their search for love is hardly a new phenomenon. Contact ads have existed in newspapers since the 17th century and the concept is still current, albeit now in the re mediated form of dating apps. LÄS MER

  3. 3. Tillämpning av Altman Z score på fotbollsallsvenskan utifrån finansiell obestånd : En Kvantitativ studie om hur allsvenska fotbollsklubbar har hanterat utmaningarna från covid-19 utifrån ett finansiellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sakib Ahmed; Kasper Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Altman Z score; Allsvenskan; Ernst Young; Financial insolvency; Football clubs; Pandemic; Spectators; Score.;

    Sammanfattning : Background: Football is one of the biggest sports in the world. Just as the rest of the world has been affected by the pandemic, the Allsvenskan has also been affected. What is analyzed in this study are various financial key figures through the Altman z score which shows whether the clubs can cope with financial insolvency. LÄS MER

  4. 4. Flexibelt arbete och dess påverkan på jobbtillfredsställelse med fokus på inkludering och mångfald

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amelia Furunäs; David Hagberg; [2023]
    Nyckelord :Inclusion; diversity; flexible work; job satisfaction; remote work.; Inkludering; mångfald; flexibelt arbete; jobbtillfredsställelse; distansarbete;

    Sammanfattning : Syfte: Studien har ett tvådelat syfte. Den första delen av syftet är att undersöka hur flexibelt arbete påverkar jobbtillfredsställelse, inkludering och mångfald. Den andra delen av syftet är att undersöka hur inkludering och mångfald påverkar jobbtillfredsställelse. LÄS MER

  5. 5. Gender, Sexuality, Race, Nationality, and Religion in Greek Education. : A Critical Discourse Analysis of a Political Education Schoolbook.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Tema Genus

    Författare :Grigorios Moschopoulos; [2023]
    Nyckelord :intersectionality; gender; sexuality; race; nationality; religion; CDA; Education; schoolbooks;

    Sammanfattning : Feminist and Educational research on schoolbooks in the Greek educational context has discussed the ways in which gender or nationality or religion are being portrayed but has failed to touch upon sexuality and race (and other categories) and deploy an intersectional feminist perspective in their approaches, focusing only on one category. This thesis aims to fill the gap identified in the literature and investigate the portrayal and intersection of gender, sexuality, race, nationality, and religion in the discourses of selected texts of the Political Education schoolbook used in the first grade of highschool and the ways in which this portrayal and intersection challenges or reinforces hegemonic exclusionary discourses, power dynamics and hierarchies. LÄS MER