Sökning: "No shows"

Visar resultat 1 - 5 av 6013 uppsatser innehållade orden No shows.

  1. 1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Pol Almirall Sola; Tindra Örnroth; [2024-03-11]
    Nyckelord :Storytelling; visuell kommunikation; visuell storytelling; narrativ teori; scheman; dynamisk uppmärksamhetsteori; teorin för visuellt framträdande faktorer; reklamfilm;

    Sammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER

  2. 2. KONTRASTERANDE VÄGAR TILL EKONOMISK TILLVÄXT En jämförande studie av utländska direktinvesteringars inverkan i Serbien och Montenegro

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Toni Lijesnic; [2024-02-06]
    Nyckelord :Utländska direktinvesteringar; BNP per capita; Sysselsättningsgraden; Montenegro; Serbien; Institutionell kvalitet; Spill-over effekter;

    Sammanfattning : Foreign direct investment (FDI) is widely regarded as a significant catalyst for economic development especially in emerging and developing economies. While previous research has found different effects from foreign direct investments in different countries this study aims to explore the varying effects of FDI in Serbia and Montenegro. LÄS MER

  3. 3. Betesrestaureringens effekter på växtartrikedom och biologisk mångfald : -restaurering av betesmark på Hallands Väderö

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för biologi; Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Rolfsdotter Söderberg Ylva; [2024]
    Nyckelord :pasture restoration; biodiversity; species richness; effective number of species; plants; plant species; number of species; clearing; pasture; betesrestaurering; biologisk mångfald; artrikedom; effektivt artantal; växter; växtarter; antal arter; artantal; hävd; betesmark; naturbetesmark;

    Sammanfattning : Abstract Pasture is a very species-rich but threatened nature type, and compared to 200 years ago, only five percent of natural pastures remain in Sweden. One way to try to save the biological diversity that pastures harbor is to restore overgrown land by clearing and reintroducing grazing animals. LÄS MER

  4. 4. Våldets påverkan på barns delaktighet i umgängesbeslut : En kvalitativ studie med grund i tingsrättens umgängesmål

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Nora Järlid; Lisa Olsson; [2024]
    Nyckelord :Barn; delaktighet; våld; umgängesärenden;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to examine children's participation in contact orders where there is a risk of violence, and to gain an understanding of how the children's opinions emerge and are taken into account in the investigation. The collected data consists of 14 different contact orders where there is a risk of violence, that have been requested from various district courts around Sweden. LÄS MER

  5. 5. Förskollärares uppfattningar om skogen som lärmiljö : En kvalitativ studie om förskollärares olika uppfattningar om skogen som lärmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Wikström; Julia Strand; [2024]
    Nyckelord :Forest; gross motor skills; perceptions; phenomenography; preschool; Fenomografi; förskola; grovmotorik; skogen; uppfattningar;

    Sammanfattning : The study will be based on a qualitative method with a focus on describing seven preschool teachers' different perceptions of the forest as a learning environment for all age groups in preschool. Further in this work, we want to contribute knowledge about the forest's possibilities for gross motor development, learning and influence for all children in preschool. LÄS MER