Sökning: "No-touch"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet No-touch.

  1. 1. Stopp! Min kropp! : en idéanalys av lärares yrkesetik kring intergenerationell beröring vid undervisning av kontaktimprovisation i gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Ariana Lindberg; [2021]
    Nyckelord :dance pedagogy; ethics of touch; no-touch discourse; contact improvisation; proximity; upper secondary school; intergenerational; professional ethics; danspedagogik; etik; beröring; närhet; kontaktimprovisation; beröringsdiskurs; gymnasieskolan; intergenerationell; yrkesetik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute to the understanding of intergenerational touch within dance education in upper secondary schools in Sweden, focusing on contact improvisation. In this study, interviews with dance teachers in four upper secondary schools have been used to examine teachers' ideas and choices regarding intergenerational touch in contact improvisation through idea analysis. LÄS MER

  2. 2. Patency of no-touch saphenous vein grafts incoronary artery bypass grafting. An angiographicfollow up

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för medicinska vetenskaper

    Författare :Rebecka Sölvenäs; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Fysisk beröring - en grundsten i barns utveckling? : En kvalitativ studie om förskollärares inställning till fysisk beröring i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Andrea Lundberg; [2018]
    Nyckelord :fysisk beröring; no touch policy; förskola; förskollärare; fenomenografi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att få veta mer om förskollärares inställning till fysisk beröring som ett pedagogiskt verktyg. Då beröring i olika former har varit ett aktuellt ämne under den senaste tiden i form av ”#metoo”, ”Stopp! Min Kropp!” och ”Förskolebrevet”, fann jag det intressant att få veta mer om vad förskollärare tänker kring beröring i förskolan. LÄS MER

  4. 4. Samspel mellan barn och pedagoger i förskolans vardag. En undersökning av barns och pedagogers beröring av varandra på tre småbarnsavdelningar

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Marit Olanders; [2017]
    Nyckelord :Care; Educare; preschool; teacher; touch; young child;

    Sammanfattning : Omsorgsfull, välkommen beröring har funnits vara avgörande för barns tillväxt och utveckling. Samspel mellan pedagoger och barn ses som det viktigaste för barns utveckling och lärande i förskolan. I flera förekommande diskurser inom förskolan i Sverige värderas emellertid fysisk distans mellan barn och pedagoger. LÄS MER

  5. 5. (No) Touching Discourse in Indian PE : A study on the physical interactions between PE teachers and their students in the Indian state of Kerala

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Lina Grell; Anutida Holmgren; [2017]
    Nyckelord :Physical Education; intergenerational touch; physical interaction; no touch; Foucault; discourse; moral panic; gender; Kerala; India;

    Sammanfattning : This study was conducted in the Indian state Kerala, among 15 physical education (PE) teachers. The aim of this study was to investigate intergenerational touch in the daily work of Indian PE teachers, and more precisely whether or not the teachers thought intergenerational touch was an issue and what their views on this subject were. LÄS MER