Sökning: "Nocco"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Nocco.
1. Kost hos tävlande styrkelyftare : En kvalitativ studie
L2-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : This study examines how powerlifters eat during a training or competition period as well as how they think about alcohol and supplements. There are many prejudices and myths about strength training people and their diet and what is classified as optimal, therefore it is interesting to respond to this with how it looks in reality. LÄS MER
2. Sura dryckers inverkan på biaxiala böjhållfastheten hos en litiumdisilikatbaserad glaskeram
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Odontologiska fakulteten (OD)Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med studien var att undersöka om böjhållfastheten pålitiumdisilikatbaserad glaskeram som har framställts genom pressteknik påverkasav en energidryck (NOCCO) och apelsinjuice motsvarande 13-års förbrukning. Material och metod: Totalt tillverkades 30 provkroppar genom att pressas i IPSe.max Press®. LÄS MER
3. Energidryckmarknaden - var finns hålen i marknaden? : En kvalitativ ansats kring marknadspositionering på energidryckmarknaden med intervjuer från NOCCO, NAIA och energidryckkonsumenter
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : ABSTRACT Date 2020-06-09 Level Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution School of Business, Society and Engineering, EST, Mälardalen University. Authors Hodzic, Anisa & Monsefi, Nicki (98/11/06) (98/12/18) Title The energy drink market - where are the gaps in the market? Tutor Aswo Safari Keywords Positioning, competition, consumer behavior, branding, energy drink and establishment. LÄS MER
4. “Are you NOCCO enough?” -En kvalitativ fokusgruppstudie om deltagande i NOCCOs brand community på Instagram
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : With the rise of the Internet and the emergence of social media, conditions of communication for both companies and the public have changed. Today, the audience is a co-creator of content and is an active participant, and through platforms such as Instagram, there is now a space where the audience and companies meet. LÄS MER
5. The Influence of ERM on Strategizing - A case study
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Many have studied how ERM can provide assurance to the achievement of already set strategies (COSO, 2004; 2017; Frigo & Anderson, 2011; Nocco and Stulz, 2006), but few have studied how ERM influences strategizing (Viscelli, Hermanson & Beasley, 2017; Frigo & Anderson, 2011). While Viscelli et al. LÄS MER