Sökning: "Non-verbal signals"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Non-verbal signals.

  1. 1. Vikten av samtalsmetodik i relationsskapande : en kvalitativ studie om hälso- och sjukvårdskuratorers användning av samtalsmetodik i skapande av relationer med patienter i praktiken

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Benjamin Wahlberg; Sahra Hosseini; [2023]
    Nyckelord :Relationship building; relationship; healthcare; healthcare counselor; counselor; conversational methodology; Relationsskapande; relation; hälso- och sjukvård; hälso- och sjukvårdskurator; kurator; samtalsmetodik;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how professional healthcare counselors use conversational methodology to create relationships with patients in clinical practice, as well as how they solve potential obstacles and difficulties that may arise in building a relationship. This area of research is interesting to investigate because of the healthcare counselor license that was introduced back in 2019, and there is considered a need for further research on healthcare counselor’s work with relationship building in a Swedish context. LÄS MER

  2. 2. Emotion AI in Mental Healthcare : How can affective computing enhance mental healthcare for young adults?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nassim Sheykholeslami; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Emotion AI; Affective Computing; Machine Learning; Mental Health; Digital Mental Health Applications; mHealth; Anxiety; Depression; Psychological Therapy; COVID-19; Artificiell intelligens; känslobaserad AI; affektiv databehandling; maskininlärning; psykisk hälsa; digitala tillämpningar för psykisk hälsa; mHälsa; ångest; depression; psykologisk terapi; COVID-19;

    Sammanfattning : There has been a stigma attached to mental health for years, with many people afraid to seek help from mental health professionals due to negative stereotypes about those seeking help. Young adults in particular are still reluctant in regards to seeing a therapist since they are ashamed, do not want to show weakness or they perceive their need for therapy as low. LÄS MER

  3. 3. Nu är det din tur att tala - Designförslag för smidigare turtagning i digitala konferensverktyg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Erika Börjesson; Sofia Heikkilä Svensson; [2021]
    Nyckelord :Digital conference tools; turn-taking; turn allocation; gaze; multi-party conversations; overlap; Digitala konferensverktyg; turtagning; turfördelning; ögonkontakt; flerpartssamtal; överlappning;

    Sammanfattning : Användningen av digitala konferensverktyg (DKV) har ökat under pandemin Covid-19 ochanvändare har rapporterat att de upplever kommunikationen mer ansträngande än öga-mot-öga. En utmaning i DKV är att det inte går att rikta uppmärksamhet mot specifika samtalsdeltagare för att det inte går att skapa ögonkontakt vilket försvårar turtagning eftersom det är på så vis turen fördelas mellan samtalsdeltagare. LÄS MER

  4. 4. C.U. Driver - Outer UI for autonomous public transport

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Petra Renström; [2020]
    Nyckelord :Arts and Architecture; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : With the advent of autonomous vehicles (AV) comes a plethora of new parameters to take into consideration in automotive design. Over the years, traffic signals and rules have developed in symbiosis, and are clear and easy to understand when the communication is between drivers. LÄS MER

  5. 5. “The Tip of The Iceberg” - Det dolda missnöjet : En kvalitativ studie kring icke-klagande kunders känslor och beteenden till följd av servicefel.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sandra Ngene; Lisa Palola; [2019]
    Nyckelord :“The tip of the iceberg”; emotions; behavior; service recovery.; Dolt missnöje; känslor; beteende; återupprättning av servicefel.;

    Sammanfattning : Titel:“The Tip of The Iceberg” - Det dolda missnöjet. En kvalitativ studie kring icke-klagande kunders känslor och beteenden till följd av servicefel. LÄS MER