Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 130 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Språkbarriärer i förskolan : En kvalitativ studie utifrån förskollärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : En förutsättning för lärande i förskolan är god kommunikation och att skapa trygghet för barnen. Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur man kan minska/undvika språkbarriärer i förskolan genom att ge exempel på hur förskollärare uttrycker att de möter barn med annat modersmål. LÄS MER
2. ”Man hamnar i det här skyttegravskriget” - En kvalitativ studie av svenska skolkuratorers arbete med problematisk skolfrånvaro
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : The focus of this study was to research the experience of problematic school absenteeism as a phenomenon among Swedish school counselors, as well as their experience of working with problematic school absenteeism and its consequences. To gather empirical evidence for this study, five semi structured interviews were performed. LÄS MER
3. “Det är en sån här fingertoppskänsla!” : en studie om blyga barns inflytande, ur förskollärares perspektiv.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study is based on preschool teachers' descriptions of shy children's influence in preschool activities. The purpose of the study is to investigate what influence shy children have in preschool, from the preschool teacher's perspective. LÄS MER
4. Ickeverbal kommunikation i dansundervisning : Hur upplever och tolkar danselever en danspedagogs ickeverbala kommunikation?
Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : Nonverbal communication in dance teaching - How do students experience and interpret the nonverbal communication of a dance pedagogue? The purpose of this thesis is to further the knowledge about how a dance pedagogue's nonverbal communication could be interpreted by dance students. The thesis focuses on four semiotic resources; placement in the room, facial expression, usage of voice, and body language. LÄS MER
5. Designing nonverbal utterances by nonhuman characters : How clearly can emotions and characteristics be conveyed?
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : This research seeks to explore the concept of voice design, specifically voice design for non-human characters that do not communicate using words. The idea was to mimic the vocal contours of human non-verbal vocal expression with a synthesizer to achieve emotional clarity, as well as make it sound less like a machine and more like a fleshed-out character. LÄS MER