Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Makt- och statusbalans mellan gammalt och nytt : En undersökning av Nordeas kundcenter och relationen med de "gamla" lokalkontoren ser ut idag.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Almén; Martin Ewald; [2013]
    Nyckelord :Makt; inflytande; status; relation; kund som resurs; förändring; bank; kundcenter; lokalkontor; Nordea;

    Sammanfattning : Att konsumenters beteende förändrats genom den tekniska utvecklingen är inget nytt. Idag ställs höga krav på tillgänglighet och dygnet-runt-service vilket leder till att många branscher i Sverige måste anpassa sig. LÄS MER

  2. 2. Manual eller erfarenhet : En studie om kunskapsspridning på Nordeas telefonbank i Uppsala

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vilhelm Falkenmark; Gustav Ek; Martin Pettersson; [2010]
    Nyckelord :Callcenter; Implicit kunskap; Kundcenter; Kunskap; Nordea; Telefonbank; Tyst kunskap.;

    Sammanfattning : Denna fallstudie beskriver hur kunskap tar sig i uttryck och sprids mellan medarbetare på Nordeas telefonbank för privatkunder i Uppsala. För att analysera hur kunskap sprids har Nonakas SEKI modell för kunskapsöverföring använts som beskriver hur kunskap kan spridas genom fyra olika kanaler: socialisering, externalisering, internalisering och kombinering. LÄS MER

  3. 3. Balanced Scorecard- en utvärdering av Nordea Kundcenter Privat

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Olsson; Peter Josefsson; [2006]
    Nyckelord :Nordea Kundcenter; retail banking; Balanced Scorecard; implementering; kritiska framgångsfaktorer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med uppsatsen var att beskriva, analysera och ange förutsättningarna för, och den praktiska utformningen av Balanced Scorecard på Nordea Kundcenter Privat i Malmö. Vi har genomfört en fallstudie med målet att utveckla och ge förslag på förbättringar för det befintliga styrkortet i syfte att utveckla verksamheten inom samtliga perspektiv. LÄS MER