Sökning: "Nordfält"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Nordfält.

  1. 1. SPAC för visat intresse - Hur uppmärksamhet påverkar avkastning i SPAC-bolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Timothy Nordfält; Anton Petersson; Axel Svensson; [2021]
    Nyckelord :SPAC; SVI; Google Trends; Avkastning; Uppmärksamhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte - SPAC-bolag är jämfört med andra investeringsformer förhållandevis komplicerade. Syftet med uppsatsen är därför att undersöka huruvida avkastning för SPAC-aktier från börsnotering till genomfört förvärv korrelerar med dess popularitet, då investerare kan antas grunda investeringsbeslut i bolagstypen på annat än egna analyser. LÄS MER

  2. 2. Från hinder till möjlighet : – En explorativ studie om hur små och medelstora svenska exportföretag hanterar upplevda exportbarriärer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Nordfält Henrik; Tinggren Maja; Bendz Malin; [2013]
    Nyckelord :SME-företag; entreprenörskap; exportbarriärer; hinder kring export; exportbinder; export; explorativ studie kring export; exportverksamhet;

    Sammanfattning : Internationalisering innebär ett företags engagemang på utländska marknader, något som exempelvis kan ske genom export i allians med andra utländska verksamheter. Export delas in i direkt och indirekt export. LÄS MER

  3. 3. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sebastian Jonsson; Oscar Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :butiksmarknadsföring; Nordfält; köpbeteende; köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Titel:  Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen    Författare:   Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson    Handledare:  Thomas Helgesson    Nivå:   Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012    Nyckelord:   Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess    Problemformulering:  Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i  köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat  köpbeteende i dagligvaruhandeln?                       Syfte:   Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna  processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är  syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som  spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och  oplanerade köp. LÄS MER

  4. 4. THE FIRST MOMENT OF TRUTH - Why timing of in-store marketing matters

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Mimmie Blomberg; Jessica Wennerstein; [2012]
    Nyckelord :The Shopping Momentum effect; In-store Marketing; Communication Challenges; Retail Marketing;

    Sammanfattning : Retail managers of today face many and complex challenges on how and where to reach their customers. As of today, almost 70 % of all grocery shopping decisions are made in-store, which implies the store itself to be a fundamental area for communicating and influencing customers in course of making their shopping (Nordfält, 2012). LÄS MER

  5. 5. Modern medborgarservice - en studie av Göteborgs Stads arbetet med sociala medier

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Nordfält; Stefan Lindqvist; [2011-03-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER