Sökning: "Nordfält"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Nordfält.
1. SPAC för visat intresse - Hur uppmärksamhet påverkar avkastning i SPAC-bolag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och syfte - SPAC-bolag är jämfört med andra investeringsformer förhållandevis komplicerade. Syftet med uppsatsen är därför att undersöka huruvida avkastning för SPAC-aktier från börsnotering till genomfört förvärv korrelerar med dess popularitet, då investerare kan antas grunda investeringsbeslut i bolagstypen på annat än egna analyser. LÄS MER
2. Från hinder till möjlighet : – En explorativ studie om hur små och medelstora svenska exportföretag hanterar upplevda exportbarriärer
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Internationalisering innebär ett företags engagemang på utländska marknader, något som exempelvis kan ske genom export i allians med andra utländska verksamheter. Export delas in i direkt och indirekt export. LÄS MER
3. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen Författare: Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012 Nyckelord: Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess Problemformulering: Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat köpbeteende i dagligvaruhandeln? Syfte: Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och oplanerade köp. LÄS MER
4. THE FIRST MOMENT OF TRUTH - Why timing of in-store marketing matters
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Retail managers of today face many and complex challenges on how and where to reach their customers. As of today, almost 70 % of all grocery shopping decisions are made in-store, which implies the store itself to be a fundamental area for communicating and influencing customers in course of making their shopping (Nordfält, 2012). LÄS MER
5. Modern medborgarservice - en studie av Göteborgs Stads arbetet med sociala medier
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER