Sökning: "Nordin Berggren"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Nordin Berggren.

  1. 1. Didaktisk värdegrundspotential i dystopi. : Kvalitativ textanalys av Nordins trilogi.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Madeleine Berggren; [2020]
    Nyckelord :Mitt syfte med undersökningen är att genomföra en kvalitativ textanalys av Sofia Nordins trilogi för att undersöka dess lämplighet att undervisa om värdegrundsfrågor i årskurs 4–6. Skolinspektionens granskning 2012 finner brister i att integrera värdegrundsuppdraget i ämnet svenska. Bland annat beror det på brister i förståelsen hos lärare kring vilka skönlitterära texter som kan användas och vad i texterna som kan ge möjlighet till undervisning. Undersökningen syftar därför till att finna lämplig text vilket genom arbetet visat sig vara dystopi. Undersökningens kvalitativa textanalys svarar mot frågeställningarna om mörker; demokrati; solidaritet och mänskliga rättigheter för att undersöka möjligheten till undervisning om värdegrunden. Analysens resultat finner goda möjligheter för trilogin att användas som ingång för värdegrundsarbete i årskurs 4–6. Swedish. Fundamental values. Dystopia. Literature. Democracy. Solidarity. Human rights.; Svenska. Värdegrund. Dystopi. Litteratur. Demokrati. Solidaritet. Mänskliga rättigheter.;

    Sammanfattning : Mitt syfte med undersökningen är att genomföra en kvalitativ textanalys av Sofia Nordins trilogi för att undersöka dess lämplighet att undervisa om värdegrundsfrågor i årskurs 4–6.   Skolinspektionens granskning (2012) finner brister i att integrera värdegrundsuppdraget i ämnet svenska. LÄS MER

  2. 2. Online visual merchandising : På e-handelssidor riktade mot den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Berggren; Klara Nordin; [2015]
    Nyckelord :Visual merchandising; e-commerce; online visual merchandsing; online path finding assistance; environment; manner of product presentation; Visual merchandising; e-handel; online visual merchandsing; konsumentbeteende; navigering; e-handelsmiljö; produktpresentation;

    Sammanfattning : År 2014, var kläder och skor två av de varukategorier som resulterade i flest transaktioner online, i Sverige. Till följd av att e-handeln växer, behöver företag inom modeindustrin utveckla sin visual merchandising online, så att den är lika effektiv som i fysiska butiker. LÄS MER