Sökning: "Nordin Sund"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Nordin Sund.

  1. 1. PROVOCATIVE MARKETING : A study in how provocative marketing from profit-seeking companies is perceived by users’ in a social media context

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sigrid Jessie Carstairs; Cajsa Nordin; Madelene Sund; [2015]
    Nyckelord :Provocative marketing; marketing communication; profit-seeking companies; users’ perception; social media; sexual appeals; Provokativ marknadsföring; marknadskommunikation; vinstdrivande företag; användares uppfattning; sociala medier; sexuella bilder;

    Sammanfattning : The everlasting noise in today's marketing landscape has given rise to provocative marketing, which has become a frequently applied technique by marketers in an attempt to attract individuals’ attention. Provocative marketing can be defined as a deliberate appeal within the content of a marketing message, expected to shock its audience, since it is signified with values, norms or taboos that are not generally challenged in marketing because of its equivocalness and distinctiveness. LÄS MER

  2. 2. Hur förhåller sig förskolans personal gentemot barn med låg självkänsla? : En studie mellan två förskolor

    M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Hanna Nordin; [2012]
    Nyckelord :förhållningssätt; förskola; självkänsla; pedagogik;

    Sammanfattning : Bakgrunden i denna studie inleds med en introduktion utav studien där olika teorier diskuteras vilka har koppling till pedagogers förhållningssätt. Därefter belyses studiens teoretiska utgångspunkt där det bl.a. beskrivs hur en individ kan agera samt kan bli påverkad av sin omgivning. LÄS MER