Sökning: "Nordin Svensk"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Nordin Svensk.

  1. 1. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  2. 2. Warum Deutsch? : Eine Studie über die Motivation und Einstellung schwedischer Deutschlernenden in einem schwedischen Gymnasium.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyska

    Författare :Anna Nordin; [2022]
    Nyckelord :Motivation; Einstellung; Deutsch; Gymnasium; Inställning; Tyska;

    Sammanfattning : Nach Ansicht verschiedener Akteure in Schweden ist die Beherrschung der deutschen Sprache für den Handel und die Gründung neuer Unternehmen wichtig, da Deutschland Schwedens größter und wichtigster Handelspartner ist. Dieser Beitrag beleuchtet und untersucht die Motivation und Einstellung von Gymnasiasten zu ihrem Deutschunterricht. LÄS MER

  3. 3. Musiktjänsters visuella identitet : Kvantitativ studie med inriktning på visuella element och färg

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Magnus Nordin; Lovisa Granlund; [2022]
    Nyckelord :Streamingtjänster; Visuella Element; Musik; Färgpsykologi; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Den visuella identiteten är en viktig del i skapandet av ett varumärke. Den är utformad för att tilltala sinnena, skapa en igenkänningsfaktor och för att förstärka det unika genom att kombinera olika element (Wheeler, 2013). LÄS MER

  4. 4. Kvinnohandens mjukhet - kvinnliga skulptörer kring sekelskiftet 1900 i svensk konstkritik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för konsthistoria och visuella studier

    Författare :Alma Eirefelt; [2021]
    Nyckelord :Women sculptors; women artists; Swedish sculpture; discourse; art criticism; gender; Sigrid Blomberg; Agnes de Frumerie; Ruth Milles; Alice Nordin; Gerda Sprinchorn; kvinnliga skulptörer; kvinnliga konstnärer; svensk skulptur; diskurs; konstkritik; genus; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : This study investigates the discourse in the art criticism written between 1895 and 1920 concerning women sculptors in Sweden. Primarily, it focuses on the criticism regarding Sigrid Blomberg (1863–1941), Agnes de Frumerie (1869–1937), Ruth Milles (1871–1941), Alice Nordin (1871–1948) and Gerda Sprinchorn (1871–1951). LÄS MER

  5. 5. Hur resurser fördelas mellan flick- och pojkelit : en kvalitativ studie av fotbollsklubbar med elitlag på dam- och herrsidan

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Sara Nordin; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Studien undersöker hur några svenska elitklubbar fördelar resurser mellan deras flick- och pojklag i åldern 15 till 19 år. Utvald åldersgrupp, 15 till 19 år, benämns som flickelit respektive pojkelit. LÄS MER