Sökning: "Nordiska Kompaniet NK"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Nordiska Kompaniet NK.

  1. 1. Kärlek genom konsumtion : Lanseringen och legitimeringen av Alla Hjärtans dag i Sverige 1956–1971

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ekonomisk historia och internationella relationer

    Författare :Sofia Hållsten; [2023]
    Nyckelord :Valentine’s day; advertising history; Americanization; consumption; commercialism; Alla Hjärtans dag; reklamhistoria; NK; amerikanisering; konsumtion; kommersialism;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how the holiday Valentine’s day was introduced in Sweden during the 1950’s. The essay reviews the topic from the field of economic history, with focus on advertising history in Sweden during the first half of the 20th century. LÄS MER

  2. 2. En kulturell och kommersiell teater : En differentieringsstrategi mot E-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mette Richardson; Siri Hedberg; [2021]
    Nyckelord :Differentiation; High-End; Department stores; Nordiska Kompaniet; E-commerce; Physical offer; The Five Product Levels; Intangible assets; Symbols; Customer Loyalty; Brand.; Differentiering; High-End; Varuhus; Nordiska Kompaniet; E-handel; Fysiskt erbjudande; The Five Product Levels; Immateriella värden; Symboler; Kundlojalitet; Varumärke.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utifrån intern strategi och anställdas uppfattning undersöka hur ett varuhus ​inom High-End-segmentet arbetar med att differentiera sitt fysiska erbjudande. Vidare syftar uppsatsen till att undersöka huruvida detta skulle kunna vara ett sätt att bemöta den ökade konkurrensen från E-handeln. LÄS MER

  3. 3. Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Karin Grönvall; Nicole Talavera; [2014]
    Nyckelord :Corporate brand; corporate identity; corporate culture; brand value; Internal branding; destination marketing; Branding; Entrepreneurs; Department store; Service brand; employee; Brand commitment; Brand citizenship behaviour; Nordiska Kompaniet; brand; Destinationsmarknadföring; Entreprenör; Företagsidentitet; Företagskultur; Företagsvarumärke; Intern varumärkesuppbyggnad; Nordiska Kompaniet; Personal; Servicevarumärke; Varumärke; Varumärkesbeteende; Varumärkesengagemang; Varumärkesvärde; Varuhus;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. LÄS MER

  4. 4. Vilka uttryck inom modeannonsering har varit vanligt förekommande inom grafisk formgivning och fotografi?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Sanna Lundberg; Sara Norman; [2012]
    Nyckelord :Grafisk formgivning; fotografi; modeannonser; uttryck; bildelement; Nordiska Kompaniet NK ;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats syftar till att kartlägga de vanligast förekommande uttrycken inom grafisk formgivning och fotografi. Inom konstvetenskap är denna typ av kartläggning utbredd, medan det inom grafisk formgivning och fotografi är mindre självklart. LÄS MER