Sökning: "Norm-Creativity"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet Norm-Creativity.
1. Att nära en bilderbok
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : Adults read less and less for their children and this project wants to advocate reading, as part of children's language development and for building relationships between children and adults. The intention of the project is to tell a story to children and their adults through pictures and words. LÄS MER
2. Normkritik och normkreativitet på Glimmingehus
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskapSammanfattning : Glimmingehus, i sydöstra Skåne, är en del av det skånska kulturarvet och ett betydande besöksmål. Som en del av det statligt förvaltade kulturarvet finns ett ansvar att historiebruket är inkluderande och främjar delaktighet. LÄS MER
3. Normkreativa barnbibliotek : En studie i bibliotekens normbrytande arbete för de yngsta barnen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Public libraries are the largest mediators of literature to young children in Sweden. They are obligated to pay special attention to children, and to offer various literature and service that meets the needs of different people. LÄS MER
4. “Vi behöver bara hela tiden prata om det” : Skolbibliotekariers tankar om könsnormer och könsidentiteter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This thesis aims to examine school librarians’ work with gender roles and gender norms in a single municipality in Sweden. The two main focuses of the study are the use of pronouns when speaking to and about the students, and the work with the selection of books concerning gender in the physical library. LÄS MER
5. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter. Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER