Sökning: "Norm-critique"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet Norm-critique.
1. Normkritik – vad, hur och varför? : En kvalitativ intervjustudie av lärares beskrivningar av normkritik i ämnet samhällskunskap för årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how social studies teachers deal with issues related to norm-critical aspects in the classroom and what opportunities and challenges teachers experience with this approach. The paper also examines what it means to implement a norm-critical perspective in the social studies classroom. LÄS MER
2. Elevers delaktighet och inflytande i skolan genom rastverksamheten : En kvalitativ analys av elevers delaktig och inflytande i rastverksamheten utifrån ett fritidshemsperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Pupils’ participation and influence in school by means of recess. We believe that recess and recess activities are an important arena for the leisure center'steaching. LÄS MER
3. Vad, hur, varför och för vem? : En kvalitativ studie om samspelet mellan lärares didaktiska val och elevers uppfattning om religionskunskapsundervisning med fokus på islam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : The study aims to investigate the correlation between teacher’s didactical choices and the student’s interpretation of religious studies that focuses on Islam. The data consists of two surveys answered by both teachers and students. In total, 22 teachers participated in the survey, and 55 students. LÄS MER
4. Omtolkningens och omladdningens paradox : Tre fallstudier av föremål och historiska fynd i dåtid, nutid och framtid
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : The aim of this thesis is to identify what actions of change museums have taken to adjust to the ebb and flow of societal norms and values. The empirical evidence is based on three case studies of objects in three museums: the Birka warrior from grave Bj-581 in the Swedish History Museum in Stockholm, the G’psgolox totem pole in the Museum of Ethnography in Stockholm, and the Benin bronzes in the Museum of Ethnography in Stockholm and the British Museum in London. LÄS MER
5. Högläsning i årskurs 3 - litterär normkritik : Diskursanalysens användbarhet inför framtida boksamtal
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : In teachers’ duty it is significant to create good conditions for student to become included. The schools value work is therefore not only important but shall permeate the whole education. This study, focus on value work during reading aloud, from books in grade three, primary school, with a norm-critical perspective. LÄS MER